Интернет браузърът на Mozilla Firefox изпревари Internet Explorer в Европа и стана пазарен лидер, като за първи път браузърът на Microsoft губи челната си позиция на голям пазар, сочат данни на компанията за уеб анализи StatCounter, цитирани от Ройтерс.
През декември Firefox е имал пазарен дял от 38,1% в Европа, докато този на Internet Explorer се е свил до 37,5%. Делът на Google Chrome пък е нараснал до 14,6% от само 5,1% преди година.
„Това изглежда се случва, защото Chrome отнема от дела на Internet Explorer, докато Firefox предимно поддържа съществуващия си дял“, обяснява Одън Кълън, изпълнителен директор на StatCounter.
„Вероятно виждаме влиянието на споразумението между Европейската комисия и Microsoft да се предложи на потребителите в ЕС избор и меню с браузъри от март миналата година“, допълва Кълън.
През декември 2009 г. регулаторните органи на Европейския съюз приеха обещанието на Microsoft да даде на потребителите по-добър достъп до конкурентни браузъри.
От началото на март Microsoft предложи на европейците възможност да избират сред 12 браузъра на над 100 млн. стари и нови компютри, които ползват операционната система Windows.
В глобален мащаб през декември делът на Internet Explorer се е понижил до 46,9%, този на Firefox е бил 30,8%, а на Google – 14,9%, отчитат от StatCounter.