2010 ще е годината, в която маркетолозите в САЩ за първи път влагат повече пари в онлайн реклама, отколкото в реклама във вестници, изчисляват от eMarketer.
Общите разходи за реклама във вестниците - в печатните издания и в онлайн версиите им, ще паднат с 6,6% до 25,7 млрд. долара през 2010 г. Разходите само за печатните издания ще отбележат по-рязък спад до 22,8 млрд. долара. Същевременно ръст от 13,9% ще вдигне разходите за онлайн реклама в САЩ до 25,8 млрд. долара до края на годината.
Разликата в разходите ще се разшири значително следващата година, когато общите разходи за реклама във вестниците се прогнозира да се понижат до 24,6 млрд. долара (от които 21,4 млрд. долара за печатните издания), а за онлайн реклама се очаква да се покачат до 28,5 млрд. долара.
„Това е нещо, което очакваме от дълго време, но сега е повратният момент”, посочва Джеф Рамзи, главен изпълнителен директор на eMarketer, пред Wall Street Journal.
Спадът на рекламата във вестниците се очаква да продължи. От eMarketer изчисляват, че разходите за печатни вестници вече са намалели наполовина от 2006 г. насам. За разлика от тях, общите разходи за интернет реклама в САЩ се очаква да продължат двуцифрения си ръст до 2014 г., когато ще надминат 40 млрд. долара.