fallback

Groupon се отказва от сделката за 6 млрд. долара с Google

Уебсайтът за онлайн покупки ще обмисли възможността за IPO през 2011 година

10:20 | 06.12.10 г.
Автор - снимка
Създател

Интернет компанията Groupon е отхвърлила офертата на Google за придобиване за 6 млрд. долара, като от публикации в Chicago Breaking Business става ясно, че Groupon вероятно подготвя почвата за първично публично предлагане на акции (IPO) през следващата година.

Базираната в Чикаго Groupon стартира дейност през малко повече от две години, като предлага големи ежедневни групови отстъпки при пазаруване чрез онлайн купони. Засега ръководството на компанията предпочита да запази своята независимост, пише MarketWatch.

Groupon може да привлече капитал за динамичното си развитие чрез първично публично предлагане, но няма да вземе решение за това преди 2011 година. Компанията е една от най-бързо растящите в света, като годишните й продажби надминаха 500 млн. долара по-бързо от тези на Google и Amazon.

Groupon комбинира в себе си елементи на социална мрежа с големи еднократни намаления на местните търговци на дребно. Предложената от Google цена бе най-високата сред всички опити за придобивания на интернет гиганта, който закупи редица компании през последната година.

Първоначалната цена, предложена от Google, бе 3 млрд. долара, като според някои източници тя се е повишила до 6 млрд. долара в рамките на няколко дни на преговори. Чрез покупката на Groupon Google се надява да засили присъствието си на пазара на онлайн услуги и реклама на база на местоположението на потребителите.

Заради редицата придобивания на Google през последната година компанията стана обект на регулиране от страна на органите, отговарящи за защита на конкуренцията в САЩ и Европа.

Опитите на базираната в Калифорния компания да придобие ITA Software, която разработва програми за организиране на пътувания, доведе до разследване от страна на щатското министерство на правосъдието.

Според анализатори опитът на Google да придобие Groupon за цена, която е 12 пъти по-голяма от продажбите й, е поредният знак за надуване на балон при интернет компаниите. По техните думи той не е толкова явен, както този през 1999 г., поради факта, че дяловете от бързо растящи интернет компании като Facebook, Zynga и Groupon се разменят между частни инвеститори, а не чрез фондовите борси.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:15 | 12.09.22 г.
fallback