Интернет става един от основните фактори при вземане на решение за покупка - 53% от потребителите в България са си купили продукт, след като са научили за него в интернет. Дори 44% от хората, които не ползват интернет, се допитват до свои приятели, които черпят информация онлайн.
Това показва проучване за поведението на потребителите, проведено от агенцията за интернет комуникации All Channels | Interaction (част от All Channels Communication), съвместно с агенция „Ноема“.
Потребителите се влияят силно от негативни мнения във форуми, като близо 2/3 от българите биха се отказали от покупка на определен продукт, ако видят негативно мнение за него.
Все повече хора пазаруват в интернет, но посочват като основно свое притеснение страха от злоупотреба с лични данни. 26% от българите пазаруват от родни сайтове, а делът на хората, пазаруващи в чужди също е относително висок – 19%.
Анализът показва, че социалните мрежи влияят силно върху лоялността на потребителите.
Според изследването българите се асоциират с марките, които обичат, и искат техните приятели да виждат това. 32% от потребителите в интернет стават „приятели с марки“ в социалните мрежи Facebook и MySpace, като 43% от потребителите, които са приятели с марки в посочените мрежи, биха искали да виждат полезна информация за тях в постовете.
Най-големи симпатии в интернет печелят обувките и дрехите, следвани от музиката и филмите, а технологиите са на трето място.
„С навлизането на дигиталните технологии се роди един напълно нов свят и голяма част от потребителите „живеят“ в него. Този свят има нови правила и моделира определено поведение, като това често е неразбираемо за хората извън този дигитален свят“, коментира Александър Дурчев, главен изпълнителен директор на All Channels Communication.