fallback

400 хил. долара глоба за агенция, предлагала реклама в пиратски сайтове в САЩ

У нас през септември стартира кампания по информиране на рекламодатели и рекламни компании за последиците от инвестиране в нелегални сайтове

18:28 | 04.11.10 г.

Компанията за онлайн реклама Triton трябва да плати 400 хил. долара на филмовите студиа Warner Brothers и Disney за това, че е предлагала реклама в няколко пиратски сайта, реши щатски федерален съд, съобщиха от Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП).

Рекламната агенция е предлагала банери в няколко сайта, които са излъчвали или предлагали линкове за нелегален даунлоуд на филми. Според становището на федералния съд фирмата е виновна за това, че е спомагала за извършване на престъпления срещу авторските права. Освен да заплати обезщетението като част от съдебното споразумение, Triton трябва да спре да работи с тези сайтове, както и в бъдеще да не поддържа бизнес отношения с подобни нелегални платформи.

През септември БАМП стартира кампания по информиране на рекламодателите и рекламните компании за последиците от инвестиране на част от рекламните бюджети в нелегални сайтове, нарушаващи или спомагащи за извършване на престъпления срещу авторските права, съобщават още от асоциацията.

Близо 100 мениджъри и собственици на компании, рекламиращи в тези сайтове, както и няколко от най-големите медиа шопове у нас са били информирани за негативните последствия върху имиджа на техните продукти, услуги и клиенти, когато те се асоциират с платформи, чиито бизнес модели са свързани с нерегламентирана дейност.

Част от големите компании, към които БАМП се обърна, не знаеха, че техните продукти и услуги се рекламират в тези сайтове, тъй като онлайн рекламата им се контролира от рекламни агенции, посочват от асоциацията. Въпреки това от компаниите са заявили, че не желаят името им да се свързва с нелегални платформи и са изключили въпросните сайтове от настоящите си и бъдещи кампании. Някои от медиа шоповете също са уведомили клиентите си за негативните последствия от финансирането на пиратски сайтове.

„Резултатът от съдебния спор между филмовата индустрия и онлайн рекламодателите в САЩ е абсолютно логичен. Сайтовете, предлагащи нелегално съдържание онлайн, се издържат основно от реклами”, коментира Ина Килева, изпълнителен директор на БАМП.

„В същото време те по никакъв начин не компенсират носителите на правата за това, че използват техните продукти – било то музика, филми, книги, ТВ сериали или предавания. Вече има десетки легални онлайн услуги, които работят по същия начин – предлагат лицензирано съдържание безплатно за потребителите, но с приходите от реклами уреждат правата за това съдържание. Най-добрият пример в момента може би е услугата Spotify, която пише съвсем нова страница в онлайн предлагането на музиката – едновременно тя да бъде безплатна за потребителите, а в същото време хората, създали тази музика, да получават възнаграждение за това”, коментираха още от БАМП.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:37 | 26.08.22 г.
fallback