Изготвеният от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) проект за „Изработка и разпространение на рекламно-информационни материали за промоция на България като туристическа дестинация" е с продължителност три години, каза днес зам.-министър Иво Маринов, цитиран от БТА.
При представяне на проекта той посочи, че финансирането му е на стойност близо 7,9 млн. лв. и е основно по оперативна програма (ОП) „Регионално развитие“.
Изработката и разпространението на рекламно-информационните материали целят повишаване на ефективността на националните маркетингови дейности в областта на рекламата на националния туристически продукт, както на вътрешния, така и на международния туристически пазар, отбеляза зам.-министър Маринов.
Той съобщи, че очакванията на министерството са след реализацията на серията от рекламни проекти в областта на туризма, финансирани с европейски средства, да има увеличаване на броя на туристите и да се подобри географското разпределение на туристопотока в страната.
Преди два месеца от МИЕТ съобщиха, че от септември стартира (т.е. вече е започнало) провеждането на имиджова рекламна кампания на България в чужбина като целогодишна туристическа дестинация с продължителност половин година. В рамките на кампанията четири клипа се излъчват по телевизионните канали Eurosport, Euronews, National Geographic Channel и Discovery Channel, а също има и онлайн кампании на интернет сайтовете. Целевата аудитория е от Централна Европа, Русия, Скандинавските страни, САЩ и Далечния Изток.