Общите разходи за интернет реклама в Европа ще стигнат много близо до обема на американския пазар тази година, прогнозира президентът на IAB Europe Ален Йоро през втория ден от webit 2010, което се провежда в София с медийното партньорство на Investor.bg.
Цифрите, представени от Йоро, подкрепят подобна прогноза, сочейки значително нарастване на разходите на Стария континент на фона на лек спад в Америка - 14,7 млрд. евро са инвестирани в онлайн реклама в Европа през 2009 г. спрямо 13,06 млрд. евро през 2008 г. Същевременно в САЩ през миналата година инвестициите в онлайн реклама бележат спад до 16,26 млрд. евро от 16,83 млрд. евро година по-рано.
Вчера Йоро прогнозира, че общите инвестиции в интернет реклама и маркетинг в Европа ще достигнат 17 млрд. евро тази година.
Най-много инвестиции за рекламна и маркетингова активност в мрежата спрямо броя на нейните потребители в Централна и Източна Европа през 2009 г. са направени в Чехия - близо 50 евро средно на потребител, докато в България са инвестирани между 3 и 4 евро на човек, ползващ интернет.
Към началото на 2010 г. в Централна и Източна Европа има около 117 млн. интернет потребители от общо над 300 млн. население, показва изследване на IAB Europe на 15 пазара в региона. За една година интернет потребителите в ЦИЕ са се увеличили с близо 9 млн. души спрямо януари 2009 г.
Най-големият пазар в региона е Русия, където има около 40 млн. интернет потребители, докато Украйна е най-бързо растящият - броят на интернет потребителите там е нараснал с 15% спрямо началото на 2009 г.
Естония и Латвия са начело в региона по проникване на интернет сред населението - между 60 и 70%. Естония е също лидер и по проникване на широколентов достъп.