fallback

Какво и как пазаруваме онлайн?

Дрехите са най-големият сегмент от електронната търговия, а хранителните продукти - най-бързо растящият, казват от eBay

13:06 | 28.10.10 г.
Автор - снимка
Създател

Какви са нагласите на потребителите, когато търсят даден продукт или услуга онлайн, какво влияе върху техния избор и какви продукти предизвикват най-голям интерес? Това бяха основните теми в презентацията на Алекс Маркс, директор Международен бизнес маркетинг в eBay по време на Webit Expo & Conferences 2010, което се провежда с медийното партньорство на Investor.bg.

По думите му в началото на развитието на електронната търговия потребителите са обръщали внимание основно на ценовото предимство спрямо продуктите, които могат да купят от традиционните магазини. Тази нагласа обаче се е променила и в момента основни фактори са доверието, богатият избор, лесният достъп и стойността, които предложенията онлайн предоставят, смята той.

Той каза, че в момента значително по-голяма част от покупките в eBay са всъщност нови продукти, отколкото използвани.

Друг интересен феномен през последните години е развитието на продажбите на дрехи и хранителни продукти. Първата категория в момента представлява най-големият сегмент от продукти, които се продават онлайн, а втората – най-бързо растящият вид продукти.

Маркс коментира, че преди няколко години е било немислимо два от най-популярните видове продукти, които ще се купуват виртуално, да са такива, които обикновено потребителите са свикнали да „докоснат и усетят“, преди да направят своя избор за покупка.

Той очерта и някои регионални особености на купувачите в Европа. Така например британците прекарват повече време в търсене на стоки за покупка в eBay, отколкото прекарват в Google.

Поляците са един от най-активните купувачи на сглобяеми модели на самолети. Австрийските потребители пък пазаруват най-много домакински съдове от типа Tupperware. Играчките на Playmobil са значително по-популярни сред французите, които пазаруват по интернет, в сравнение с продуктите на Dior. Потребителите в Швейцария пък са много активни купувачи на ретро автомобили и велосипеди.

Всяка седмица във Великобритания в eBay се продават 175 хил. нови мобилни телефони, 386 хил. продукта за дома и градината и 159 хил. спортни стоки.

Запитани дали компанията планира да стартира продукт и на български език, от електронния магазин казаха, че непрекъснато се работи по развитието на нови пазари в Европа. През изминалите 12 месеца тя е стартирала услугата си на девет нови пазара, сред които Русия и Унгария.

Маркс каза, че и в момента българските потребители са много активни в eBay и пазаруват редица продукти в различни страни, като например автомобили в Германия и др.

Още по темата

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:07 | 27.08.22 г.
fallback