Мобилният оператор Globul е сезирал Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) за некоректни практики на другите оператори в страната, съобщиха от Globul.
Според компанията тези практики създават съществени затруднения за потребителите, които желаят да пренесат своите номера от друга мрежа в мрежата на Globul.
От Globul посочват случай с подадено още в началото на септември заявление от компанията „Куадрант Бевъриджис” за пренасяне на 198 номера от мрежата на Мобилтел към мрежата на Globul. Съгласно процедурата Мобилтел, като даряващ доставчик, e трябвало в двудневен срок да отговори на Globul по подадената заявка дали са налице основания за отказ на преносимост на заявените номера и дали може да се премине към реално пренасяне на номерата.
Такъв отговор досега няма от страна на Мобилтел, които се оправдават с технически проблеми, посочват от Globul.
Освен това служителите на Мобилтел са извършили още едно нарушение, като са осъществили контакт с „Куадрант Бевъриджис” и са им предложили агресивни оферти за предоставяне на мобилни услуги, се посочва в съобщението. В резултат от забавянето на заявката за фирмата е изтекъл нормативно определеният срок за преносимост от 30 дни, което означава, че процедурата трябва да започне отначало.
Компанията призова КРС да бъдат наложени санкции на Мобилтел и да бъдат предприети спешни мерки за преустановяване на извършваните нарушения, като съществуващите проблеми да бъдат решени във възможно най-кратък срок.