fallback

AOL купи влиятелния технологичен блог TechCrunch

Интернет компанията е платила 25 млн. долара за техноблога, като покупката е част от стратегията за възстановяване на пазарните й позиции

12:06 | 29.09.10 г. 1
Автор - снимка
Създател

Американската интернет компания AOL, която допреди няколко години бе един от лидерите на пазара в САЩ, извърши три придобивания за един ден в стремежа си да възстанови своите позиции и растеж.

Главният изпълнителен директор на AOL Тим Армстронг обяви вчера в Сан Франциско по време на конференция на ИТ сектора, че компанията е закупила влиятелния технологичен блог TechCrunch Inc, който бе домакин на събитието.

AOL е платила около 25 млн. долара за новинарския блог, съобщават пред Bloomberg източници, които са запознати с въпроса, но са пожелали да запазят анонимност, защото условията по сделката все още не са станали обществено достояние.

Групата е купила също мрежата за онлайн видео 5min Media, както и компанията за приложения за социални мрежи Thing Labs Inc.

Тим Армстронг, който пое AOL през миналата година, след като компанията се отдели от Time Warner, се опитва да съживи растежа на нейния бизнес, след като тя загуби голяма част от потребителите си през последните десет години.

AOL продаде социалната мрежа Bebo и месинджъра ICQ, след като те не успяха да привлекат достатъчно нови потребители. Освен трите придобивания, от AOL обявиха вчера и плановете си да закрият още един от своите проекти – уебсайтът за новини Propeller.com.

Преди да застане начело на AOL, Тим Армстронг заемаше ръководен пост в Google. Той успя да привлече към своя екип няколко влиятелни имена от Google и Yahoo през последната една година, за да оглавят стратегическите придобивания на AOL.

Акциите на компанията поскъпнаха с 2,7% до 24,15 долара за брой на Нюйоркската фондова борса във вторник, като цената им се е повишила с 3,7% от началото на годината.

Сред обявените придобивания TechCrunch ще има най-голямо значение за възстановяване популярността на AOL. Технологичният блог ще стане част от AOL Technology Network, като ще запази редакционната си независимост и политика.

През август TechCrunch има 3,8 млн. уникални посетители, което го нарежда на трето място сред всички технологични блогове, по данни на компанията за пазарни проучвания ComScore. Най-посещаваният блог за нови технологии Engadget, който също е собственост на AOL, има 7,5 млн. посетители. Второто място се пада на Gizmodo, който има 6,5 млн. посетители и е собственост на Gawker Media.

TechCrunch е основана през 2005 г. от Майкъл Арингтън, който стартира блога от своя дом в Калифорния, за да споделя новини около новопоявили се компании в интернет. В момента TechCrunch е със седалище в Сан Франциско, има над 40 служители и организира важни събития от областта на ИТ технологиите и онлайн бизнеса.

TechCrunch очаква продажби от 10 млн. долара за тази година и печалба около 3,5 млн. долара, по данни на източник от компанията, запознат с нейните финанси.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:05 | 14.09.22 г.
fallback