Очакват се поне 5% ръст на туристите от Германия, Великобритания и Русия в резултат на започващата масирана рекламна кампания на българския туристически продукт на трите целеви пазара.
Рекламната кампания е на обща стойност 7,9 млн. лв. и ще се реализира по проект на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, финансиран по оперативна програма (ОП) „Регионално развитие“, съобщиха от управляващия орган на ОП.
Ася Йосифова, ръководител на проекта с название „Интегрирани рекламни кампании на българския туристически продукт в Германия, Великобритания и Русия”, посочи, че основната цел на проекта е за три години приходите в туризма от тези държави да се увеличат с 3%. Посоченият проект е със срок на реализация до края на 2011 г.
Кампанията в Русия, която току-що стартира на Международното изложение Otdih–Leisure, е насочена главно към многомилионната аудитория на Москва и Санкт Петербург. Предвидено е тя да достига и до жителите на Литва, Латвия, Естония, Казахстан, Украйна, Беларус, Армения, Азербайджан, Молдова и Казахстан.
По време на кампанията ще се разчита както на традиционните, така и на модерните електронни рекламни канали. Аудиторията на избраните руски телевизии е 98 млн. зрители, общият тираж на печатните медии, където ще се рекламира – 2,6 млн. броя, а слушателите на избраните радиа в Русия са 28 млн. Освен това рекламни материали ще има и в списанията на 3 авиокомпании, като се има предвид, че само с „Аерофлот” летят годишно над 12 млн. пътници.
Реклама ще има и в московското метро, където дневният трафик е 10 млн. човека, както и в метрото в Санкт-Петербург с трафик от 4,5 млн. човека, обясниха представители на фирмата изпълнител на кампанията.
Рекламната кампания на германския пазар цели да повиши познаваемостта на България като привлекателна целогодишна туристическа дестинация, да стимулира избора и решението за почивка, както и да разшири групата на „повтарящи” се посещения у нас. Според направено проучване потенциалът на бизнес пътуващите у нас германски граждани е 3,35 млн. души, при пенсионерите над 60 години – 17,4 млн., а при хората на средна възраст – 10,3 млн. човека.
До тези целеви групи в Германия ще се достига чрез специализирани издания, вестници и телевизии с потенциална обща аудитория от 11,4 млн. души. Ще се разчита и на онлайн медии с 13 млн. потребители, както и на външна реклама.