Вестникарската индустрия в САЩ завърши поредно тримесечие със спад на приходите си от реклама, въпреки че понижението е значително по-слабо от отбелязаните сривове в предходните няколко тримесечия. Това показват данни на Американската вестникарска асоциация (Newspaper Association of America), цитирани от Media Daily News.
От асоциацията смятат, че в близко бъдеще рекламният бизнес като цяло ще се стабилизира и дори ще започне да бележи покачвания.
Второто тримесечие, за което се отнася изнесената статистика, се отличава главно с това, че онлайн изданията на вестниците са регистрирали двуцифрен растеж на годишна база, което се случва за първи път от последните три месеца на 2007 г.
Общите рекламни приходи на американските вестници са паднали с 5,6 на сто спрямо второто тримесечие на миналата година и възлизат на 6,44 млрд. долара.
Понижението е генерирано изцяло от печатните версии на медиите – отстъпление със 7,6% в постъпленията от реклама до 5,7 млрд. долара. За сметка на това интернет изданията на вестниците са увеличили своите приходи с 13,9 на сто до 744 млн. долара.
През първото тримесечие на годината вестникарският бизнес в Щатите отбеляза общ спад от 9,7% на годишна база, което също е по-слабо понижение спрямо двуцифрените понижения през 2008 и 2009 г.
През последните пет години приходите на вестниците непрекъснато намаляват, като спадът за първата половина на 2010 спрямо същия период на 2006 е с близо 50% до 12,42 млрд. долара.