Най-големият производител на плазмени телевизори в света - Panasonic Corp., обяви, че може и да не постигне таргетите си за продажби на 3D телевизори, след като от Samsung Electronics Co. са започнали „неочаквана“ ценова война на пазара в САЩ.
"Никой не може да поддържа ниските цени, които Samsung обявиха на най-големия пазар за телевизионни приемници в света", казва Йошику Мията, управител на Panasonic, цитиран от Bloomberg. “Става все по-неясно дали ще успеем да достигнем целите си за продажба на един милион 3D телевизори до 31 март следващата година“.
Panasonic и Sony Corp. са единодушни в това, че японските производители изпитват затруднения при продажбата на този тип продукти на пазара в САЩ. Ценовата война може да окаже натиск върху разходите на производителите, чиито очаквания са 3D моделите да помогнат на компаниите да наваксат в спада на продажбите на стандартните плоскоекранни телевизори.
„Както можеше да се очаква, Samsung е начело на състезанието“, казва Нолуо Курахаши, анализатор в Mizuho Financial Group Ink в Токио. „Въпреки това Panasonic остава силна в продажбата на големите плазмени телевизори, различията в стратегиите на фирмите се определят от силата на бранда и приходите“, добавя експертът.
„Samsung ще продължи да се опитва да прави най-добрите продукти на разумна цена“, казва говорителката на базираната в Сеул компания Чени Ким. Тя обаче отказа да коментира ценовата политика на фирмата.
50-инчовите триизмерни плазмени телевизори на Samsung се продават за 989,99 долара, докато устройствата със същите размери, но с марката на Panasonic Viera, които са с по-висока резолюция, се търгуват за 2 499,99 долара, показва сайтът Best Buy Co, най-големят търговец на електронни устройства в САЩ. Телевизорите на Sony Bravia също не са особено конкурентоспособни по отношение на цената си – 46-инчов екран с течни кристали се продава за 2 299,99 долара.