fallback

Близо 500 хил. лв. струват четири клипа за реклама на България в чужбина

Целта на рекламната кампания е утвърждаване на страната ни като целогодишна туристическа дестинация

14:54 | 26.08.10 г. 1
Автор - снимка
Създател

От септември стартира провеждането на имиджова рекламна кампания на България в чужбина като целогодишна туристическа дестинация, съобщи днес официално пред журналисти министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков.

Той уточни, че четири клипа ще се излъчват по телевизионните канали Eurosport, Euronews, National Geographic Channel и Discovery Channel, а също ще има и онлайн кампании на интернет сайтовете на Eurosport, Euronews и National Geographic Channel. Целевата аудитория е от Централна Европа, Русия, Скандинавските страни, донякъде САЩ и Далечния Изток.

Проектът е на обща стойност 7,5 млн. лв. и 85% от него се финансира с евросредства по оперативна програма „Регионално развитие“. Изработването само на клиповете струва общо 483 хил. лева (с ДДС) и е осъществено чрез възлагане на обществена поръчка след конкурс на „Идо Стил-ТМ“ ООД.

Телевизионните клипове са изработени в периода от 2008 г. до средата на 2009 г. Тяхното създаване е възложено от вече закритата Агенция по туризъм и не е било свързано с настоящата рекламна кампания на българския туристически продукт в чужбина, поясни зам.-министър Иво Маринов, но сегашното ръководство на министерството е решило те бъдат използвани по посочения начин.

Както вчера съобщиха от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ), в клиповете страната ни ще рекламира зимните и летните си курорти, екологичния и селския туризъм, културното наследство и забележителности. Клиповете ще бъдат излъчени на два етапа - от 6 септември до 26 декември 2010 г. и от 31 януари до 27 март 2011 г. Клиповете ще се излъчват на няколко езика, в т.ч. английски, немски, руски.

От МИЕТ посочиха още, че не са предвидени начини за измерване на резултатността от рекламната кампания, т.е. как е повлияла на увеличението на туристопотока от Европа към България, но „е възможно благодарение на започващата 9-месечна рекламна кампания броят на туристите да се увеличи с до 4-5% през следващата година“.

Маринов съобщи, че предстои в скоро време да стартира проект за брандинг на България, вкл. и туристическо лого, но засега не даде повече подробности.

Той уточни, че проектът за реклама на България в Русия, Великобритания и Германия, който също се финансира по ОП „Регионално развитие“, макар да се провежда по едно и също време със сега представения, е отделен и за реклама на българския туристически продукт на тези пазари ще се използват други рекламни клипове. Рекламната кампания на българския туризъм в Русия ще се провежда от "Мак Адвъртайзинг” ООД, а в Германия -от обединение между „Медиа Консулта” и „Крес”. Рекламната агенция за Великобритания още не е избрана.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:31 | 14.09.22 г.
fallback