Служителите в колцентрове в САЩ вече са толкова евтини, колкото и в Индия, казва шефът на най-голямата индийската аутсорсинг компания Genpact, цитиран от Financial Times.
Високата безработица понижава заплатите за някои неизискващи висока квалификация аутсорсинг услуги в отделни райони на САЩ, като това засяга особено често испаноезичното население, смята той.
В същото време заплатите в индийския аутсорсинг сектор са се повишили с 10% от началото на годината, с което вече са над средните за глобалната аутсорсинг индустрия.
Прамод Басин, изпълнителен директор на Genpact казва, че неговата компания очаква през следващите две години да утрои служителите си в САЩ от около 1500 служители сега. „Трябва да сме наясно, че в САЩ има хора, които са склонни да работят от вкъщи и при по ниски заплати от тези на които са свикнали“, казва Басин.
„В САЩ дори може да наемем мениджъри с опит за по-малко пари", уверен е той.
Стопяването на традиционното ценово предимство кара и други индийски аутсорсинг компании да наемат служители зад граница.
По време на рецесиятa базираната в Бангалор IT аутсорсинг компания Wipro е започнала да наема служители в Европа, Близкия изток и Африка. Суреш Васвани, изпълнителен директор на Wipro Technologies прогнозира, че след две години половината от наетите 110 хил. служители в неговата компания няма да бъдат индийци. Към момента наетите извън Индия служители на Wipro са 39%.
Все пак, като цяло Индия се очаква да запази ценовото си предимство. Според анализатори въпреки, че цената за наемане на ръководни кадри може да се е изравнила с тази в САЩ, а някои аутсорсинг услуги дори да излизат по-евтино в отделни изпаднали в депресия райони на Америка, този феномен едва ли ще продължи дълго.