Социалната мрежа Facebook вероятно ще успее да привлече около 1,3 млрд. долара приходи от реклами за тази година, се казва в доклад на eMarketer. Това е доста силен резултат на фона на прогнозите, че един от основните конкуренти – MySpace, ще успее да продаде реклами за 347 млн. долара, съобщава marketwatch.
От Facebook отказват да коментират доклада на eMarketer и не потвърждават записаните в него прогнози. Към момента компанията няма публичен статут и отчетите й се държат в тайна.
Според анализа, само от американския пазар, Facebook ще успее да привлече приходи в размер на 835 млн. долара.
Ако се приемат за верни, то прогнозите на eMarketer показват значителен възход в представянето на социалната мрежа, която вече има над 500 млн. потребители. С подобен темп на развитие Facebook остава след лидерите в пазара, но показва тенденция към догонването им.
За сравнение, през второто тримесечие на годината приходите на Google бяха 6,82 млрд. долара, като половината от тях са генерирани в САЩ. Приходите на Yahoo за периода пък са 1,6 млрд. долара.