fallback

С над 20% са нараснали разходите за онлайн реклама в Чехия за полугодието

Общата сума, която рекламодателите са инвестирали в интернет за периода, е 79 млн. евро

11:00 | 12.08.10 г.
Автор - снимка
Създател

Брутните разходи за интернет реклама в Чехия са нараснали с 24% за първата половина на годината спрямо същия период на 2009, показват данни на агенция ARBOinteractive, цитирани от Czech News Agency.

Общата сума, която рекламодателите са инвестирали в интернет, възлиза на 1,96 млрд. крони (79 млн. евро).

Най-големи са били бюджетите през май – 450 млн. крони (18,14 млн. евро), когато рекламата е била предимно политическа, в навечерието на парламентарните избори в страната.

През юни разходите за онлайн реклама са паднали със 17,5% спрямо май до 371,6 млн. крони (14,98 млн. евро).

Около 70% от рекламните приходи през юни са отишли при компаниите Seznam.cz, Centrum Holdings и Mafra.

Най-посещаваните чешки сайтове за месеца са били портала Seznam.cz и новинарските Novinky.cz (собственост на Seznam.cz) и iDNES.cz (собственост на Mafra).

Сред сайтовете и услугите, които управлява Centrum Holdings, са Atlas.cz, Centrum.cz, Aktuálně.cz, ICQ, Xchat.cz и Žena.cz. Компанията е притежавана от американската група за дялови инвестиции Warburg Pincus.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:44 | 12.09.22 г.
fallback