fallback

Към Facebook се насочват все по-големи рекламни бюджети

Според оперативния директор на компанията най-големите рекламодатели са увеличили бюджетите си десетократно

13:47 | 04.08.10 г.
Автор - снимка
Създател

Социалната мрежа Facebook става все по-атрактивна за рекламодателите и привлича все повече средства към себе си. Това става ясно от думите на оперативния директор на компанията Шерил Сандберг, според която най-големите рекламодатели са увеличили десетократно бюджетите си за реклама в сайта.

При някои рекламодатели дори се наблюдавало увеличение от 20 и повече пъти, посочва тя, цитирана от Bloomberg.

Компанията става все по-атрактивна за рекламодателите, тъй като вече има доста над 500 млн. потребители. На този фон цената на рекламата остава стабилна, макар силният ръст на потребителите да увеличава значително възможностите за показване на реклама, пораждайки опасения от необходимост за намаляване на цената й.

„Преди две години големите компании започнаха да експериментират с нас. Те започнаха да купуват реклама преди година, а сега вече влагат доста пари“, посочва Сандберг.

За момента Facebook не е публична компания и не предоставя данни за реализираните продажби. Прогнозите са, че поне до 2012 статутът на компанията няма да се промени и тя няма да стане публична.

Според оценки на анализатори продажбите за миналата година са били около 700-800 млн. долара, а през тази ще се увеличат поне до 1,4 млрд. долара.

Към момента цената на рекламата във Facebook се определя на база на това колко пъти е видяна. Този показател остава стабилен въпреки ръста на регистрациите, който води до увеличаване на инвентара, или количеството страници, където може да се излъчва реклама.

Очакванията на компанията са, че цената на рекламата може и да се повиши, тъй като тя носи „стойност“ на рекламодателите.

Основен момент в стратегията на Facebook е увеличаването на престоя на потребителите в мрежата. Поради тази причина се търсят различни варианти за разнообразяване на съдържанието, което става със създаването на приложения за потребителите. Това често се осъществява чрез придобиването на малки проекти.

„Като ставаме по-големи, нашата платформа става по-стабилна и аз очаквам, че ще осъществяваме и по-големи придобивания“, посочва пък директорът за корпоративно развитие Воган Смит.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:32 | 07.09.22 г.
fallback