fallback

CME очаква „още 12% спад“ на приходите си от TV реклама в България

Компанията прогнозира, че приходите от телевизионна реклама няма да се възстановят до нивата си отпреди кризата до 2013 г.

13:14 | 29.07.10 г.
Автор - снимка
Създател

Приходите ни от телевизионна реклама в България се очаква да паднат с още 12% през втората половина на годината на годишна база, прогнозира собственикът на Pro.bg, Ring.bg и bTV – медийната група Central European Media Enterprises Ltd (CME).

Компанията понижи прогнозата си за 2010 г. поради по-лошите очаквания за приходи от телевизионна реклама на някои от пазарите в Източна Европа, става ясно от материал на Ройтерс.

„Приходите от телевизионна реклама през 2010 г. не оправдават нашите очаквания за икономическото възстановяване. Затова годината като цяло ще бъде предизвикателство“, казва изпълнителният директор на CME Адриан Сарбу.

„Очакваме позитивни тенденции през втората половина на годината, но стартът ще бъде бавен“, допълва той.

За 2010 г., медийната група очаква среден спад на приходите от телевизионна реклама от 3% общо за пазарите в България, Хърватска, Чехия, Румъния, Словакия и Словения, с което ревизира очакванията си от април за нулев ръст през годината.

Като резултат компанията понижи прогнозата си за приходи за 2010 г. до 710 – 725 млн. долара от 790 млн. долара. За 2009 г. CME обяви приходи от 714 млн. долара.

Възстановяването на пазара започна в Чехия и Словения през второто тримесечие и очакваме това да се случи и в Словакия и Хърватия през втората половина на 2010 г., казват от компанията.

CME очаква през втората половина на годината приходите от телевизионна реклама в Чехия да нараснат с около 9%.

Компанията посочи, че понижението на курса на повечето местни валути спрямо долара също ще се отрази негативно на печалбите през 2010 г.

CME понижи и прогнозата си за печалба преди данъци и амортизация до 100 - 115 млн. долара от 140 – 160 млн. долара, заложени през април. Очакванията все пак са по-високи от печалбата през 2009 г., възлизаща на 75 млн. долара.

CME, собственост на Time Warner и американския инвеститор Ронълд Лаудър, се опитва да се справи със свиването на приходите от телевизионна реклама в проспериращите преди кризата пазари в Централна и Източна Европа.

След понижаването на прогнозата в сряда акциите на CME на фондовата борса в Прага паднаха с повече от 4%, докато местният индекс PX изгуби едва 0,4%. Акциите на компанията се търгуват и на NASDAQ.

Приходи за второто тримесечие на компанията надхвърлиха прогнозните очаквания, като нараснаха с 10,3% до 201,7 млн. долара на годишна база, подпомогнати от придобиването на българската bTV, което неутрализира спада в приходите от телевизионна реклама.

Печалбата преди данъци и амортизация за същия период се повиши слабо до 46,2 млн. долара.

Продажбата на украинските операции на компанията за 217,6 млн. долара през второто тримесечие, помогна на CME да избегне отчитането на загуба. Компанията обяви нетна печалба за периода от 165 млн. долара от 24,1 млн. долара за същия период на миналата година.

CME прогнозира, че приходите от телевизионна реклама няма да се възстановят до нивата си отпреди кризата до 2013 г.

Базираната в Хамилтън и Бермуда медийна група има телевизионни канали също в Хърватска, Чехия, Румъния, Словакия и Словения.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:08 | 07.09.22 г.
fallback