Комитетът по рекламните стандарти на Великобритания (ASA) свали от екран започнала рекламна кампания на веригата ресторанти за бързо хранене Burger King заради това, че при рекламния клип явно е преувеличен размерът на нов вид бургер. Това се казва в съобщение на самия регулатор, цитирано от Lenta.ru.
Комитетът е решил на практика да провери сандвичите, след като е получена жалба от граждани, заявяващи, че продадените им бургери на ресторантската верига са значително по-малки от показаните в рекламата.
За да оценят обективно продукцията на Burger King, представители на комитета са купили три бургера от рекламираните и са стигнали до извода, че тяхната дебелина, включително и гарнитурите като салати и други, действително не съответстват на рекламата.
Затова от ASA са забранили излъчването на посочения рекламен клип.
Американската компания Burger King е основана през 1954 г. Днес тя разполага с над 12 хил. ресторанти за бързо хранене в 73 страни по света.