Продажбите на персонални компютри в световен мащаб са нараснали с 22,4% през второто тримесечие на тази година, след като възстановяването на икономиката е подтикнало много компании да подменят морално остарялото си компютърно оборудване.
Това е помогнало на Dell да си възвърне второто място на компютърния пазар, показва доклад на изследователската компания IDC, цитиран от Wall Street Journal.
Увеличаването на поръчките от бизнеса е вдигнало продажбите на настолни компютри във всички региони по света. В същото време продажбите на лаптопи и нетбуци обаче намаляват заради предпазливостта на потребителите, породена от високата безработица.
Данните излизат един ден, след като най-големият производител на компютърни процесори в света Intel обяви рекордна печалба за второто тримесечие и 34% ръст на своите продажби. Причината за това се крие в силното търсене от страна на корпоративните клиенти, и то най-вече на сървърни системи и лаптопи.
През второто тримесечие на тази година са продадени 81,5 млн. компютри в световен мащаб.
Dell си възвръща второто място на компютърния пазар, което отстъпи на Acer през първите три месеца на тази година. За това допринася 19-проценото увеличение на продажбите на Dell в Латинска Америка и Азия. Hewlett-Packard остава на челна позиция с най-голям пазарен дял и увеличение на продажбите от 12% на годишна база.
Най-много през последните 12 месеца обаче са нараснали продажбите на Lenovo – с над 47 на сто спрямо второто тримесечие на 2009 г.
От IDC очакват подмяната на застаряващо оборудване от компаниите и голямото търсене в развиващите се икономики да остане основен двигател на пазара през тази година.