fallback

Повече фирми намират клиенти чрез социални сайтове

По-малките компании се оказват най-успешни в привличането на клиенти чрез социални мрежи

17:27 | 15.07.10 г.

Докато много маркетолози се чудят как да измерват възвръщаемостта от инвестициите в реклама в социални медии, някои компании откриха поне един силен показател дали усилията им се отплащат – т. нар. придобиване на клиенти.

Оказва се, че по-малките компании се радват на най-голям успех в тази сфера, като близо половината (44%) от малките фирми в глобален мащаб са придобили клиент чрез социални мрежи, разкрива проучване на компанията за офис услуги Regus, цитирано от eMarketer.

Големите компании са по-малко успешни, но все пак над една четвърт (28%) са привлекли клиент по този начин. Това се наблюдава, въпреки че големите компании са по-склонни да отделят бюджети за реклама в социални медии. При средните по размер компании делът е 36%.

Проучването, проведено през февруари и март сред мениджъри и собственици на компании от цял свят, открива, че придобиването на клиенти варира между различните държави.

Начело е Индия, където 52% от анкетираните компании са придобили клиент чрез социален сайт, следвана от Мексико и Испания с по 50%. Топ 5 се довършва от Холандия с 48% и Китай с 44%.

Общо 40 на сто от фирмите в проучването са придобили клиент по този начин. САЩ се оказват по-надолу в класацията с дял от 35%. Приблизително същият дял е постигнат в Канада (34%) и Франция и Великобритания (по 33%).

“Въпреки че най-популярната функция на тези мрежи остава поддържането на връзка с познати, бизнесът също така успешно придобива нови клиенти“, коментира Санд Голгар, вицепрезидент на Regus. “Фирмите, които все още не са навлезли в света на социалните мрежи, може би пропускат значителни бизнес възможности.”

През януари тази година друго проучване - на компанията за интернет анализи Hubspot, разкри, че над 40% от компаниите, които ползват реклама в социални медии, са придобили клиент чрез този канал. Проучването на Regus, което не е ограничено до компании, ползващи социална реклама, сочи, че този дял може би бавно расте.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:39 | 01.09.22 г.
fallback