При взаимодействието с гражданите и бизнеса българската държавна администрация ще премине изцяло към обмен на документи в електронен вид. За да се реализира електронният обмен на документи, ще се изгради инфраструктура за електронна идентификация и електронен подпис. Всеки български гражданин и бизнес трябва да разполага с електронен подпис.
Това са някои от основните положения в публикуваната онлайн за обсъждане стратегия на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията за развитие на електронното управление.
Индикативната минимална цел в сферата на покритие на услугата „електронен подпис“, която е заложена в стратегията, е 40% от населението и 95% от бизнеса. По данни на националната статистика към края на 2009 г. предприятията, които ползват електронен подпис, е 45%.
Взети са предвид фирмите с над 10 служители.В края на миналата година министерството предложи някои конкретни законодателни промени, целящи да увеличат използването на електронното подписване. За момента обаче тяхното време за обсъждане и приемане все още не е дошло.
Друга заложена цел в стратегията е до края на 2015 г. 50% от населението да има достъп до високоскоростен интернет. Сега този показател е малко над 11 на сто.
Стратегията предвижда още 60% от разплащанията от и към държавата да се извършват по електронен път, а минимум 30% от оборотите в търговията да се формират онлайн.