fallback

Дали с разрастването на YouTube достъпът до сайта няма да стане платен?

Средният посетител на YouTube е гледал повече от 100 клипа на месец през май

22:13 | 25.06.10 г.
Автор - снимка
Създател

Популярността на YouTube продължава да се потвърждава от впечатляваща статистика, която също напомня за това колко малко се е променил сайтът за видео споделяне през годините.

Последното проучване на ComScore показа, че за първи път от неговото създаване, средният посетител на YouTube е гледал повече от 100 клипа на месец.

Интернет потребителите са изгледали общо 14,6 млрд. клипа през май на сайтовете за видео споделяне на Google, като голямата част от тях са от YouTube. Това е рекорд за Google, пише PCWorld.

Още по-впечатляващото е, че почти 145 млн. души посещават двата видео сайта на Google за месец, което представлява 43,1% от всички посещения на видео сайтове в интернет.

От YouTube обаче продължават да се придържат към своята първоначална концепция, като разчитат най-вече на видео, създадено от потребителите. Това се вижда от променената наскоро заглавна страница на сайта, на която има предимно потребителско съдържание.

В същото време популярното съдържание, което е по-изгодно за рекламни приходи, остава на заден план.

На второ място по пазарен дял сред видео сайтовете се нарежда Hulu с „едва” 3,5%. Наскоро ръководството на сайта обяви, че ще въведе абонаментна услуга за достъп, като срещу сума от десет долара на месец потребителите ще имат достъп до целия архив на сайта, в това число авторско съдържание, сериали, музикални клипове и филми. Безплатният достъп ще включва само последните пет епизода на дадено шоу.

През миналата година се появиха първите слухове за абонамента услуга и за YouTube. Засега те са непотвърдени, но междувременно уебсайтът разшири значително своя обхват. Първо дойдоха пълнометражните филми и телевизионни предавания - най-вече остарели класики като Стар Трек, последвани от няколко скромни опита да се отдава онлайн видео под наем.

Идеята на Hulu да въведе абонаментен пакет на този етап е породена най-вече от натиска от собствениците на съдържание, които искат сайта да увеличи своите приходи. Благодарение на своята извънредна популярност обаче YouTube може и да не стигне до платен достъп.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:47 | 04.09.22 г.
fallback