Местните власти в Калифорния обмислят въвеждането на цифрови регистрационни табели на превозните средства, на които да могат да се излъчват реклами и обяви. По този начин закъсалият финансово щат очаква да си набави допълнителни приходи, предаде BBC.
Шофьорите ще могат да си избират какви обяви да се показват на техните регистрационни номера и ще получават заплащане и награди от съответните рекламодатели, които са платили за рекламата на щата.
Властите в Калифорния обмислят закон, който да даде възможност да се направи проучване на идеята за въвеждане на електронните регистрационни табели.
Базираната в Сан Франциско технологична компания Smart Plate вече е започнала работа над такива табели, които ще редуват по няколко обяви, докато автомобилът е неподвижен в задръстване или пред светофар. Smart Plate притежава патента за технологията, но предстои да представи демонстрационен модел.
Авторът на законопроекта Кърън Прайс смята, че това е начин за генериране на допълнителни приходи, от които щатът спешно се нуждае. Той предвижда до 2013 г. да се проучат възможностите на идеята да генерира рекламни постъпления, както и влиянието, което електронните регистрационни табели и реклами ще имат върху сигурността на трафика.
Те ще могат да се контролират изцяло от водача на превозното средство и рекламните съобщения ще се активират само тогава, когато автомобилът е спрял за 4 секунди или повече.
Законите в много от щатите в САЩ позволяват на водачите на автомобили да изписват на своите табели не само регистрационния номер на превозното средство, но и допълнителни религиозни или политически послания.
Бюджетният недостиг на Калифорния в момента възлиза на 19 млрд. долара.