fallback

Социалните сайтове заемат 22% от времето в интернет

Проучване на Nielsen показа, че през последната година времето, прекарано в социални мрежи, се е удвоило

11:04 | 18.06.10 г.
Автор - снимка
Създател

Изпращането на съобщения, писането на коментари и блогове, както и споделянето, вече поглъщат 22% от цялото време, което потребителите прекарват в интернет всеки месец. Това показа последното проучване на най-голямата компания за изследване на медийните потребители Nielsen, цитирано от New York Times.

От статистиката на Nielsen става ясно, че хората отделят една минута на всеки четири и половина минути от времето си онлайн за социални мрежи или блогове. През април потребителите са прекарали общо 110 млрд. минути в социални уебсайтове и блогове.

Проучването показва още, че това е първият месец, когато социални мрежи и блогове са посетени от три четвърти от онлайн потребителите в световен мащаб при всяка тяхна визита в интернет. Делът им е с 24 на сто повече в сравнение с миналогодишните нива.

През април на един онлайн потребител средно се падат по 6 часа в социалните сайтове, което е близо 2 пъти повече спрямо миналогодишните нива.

Най-популярните социални онлайн брандове са Facebook и YouTube. В Бразилия списъкът включва и Orkut, уебсайтът за социални контакти, който е собственост на Google.

През миналата седмица друга компания за онлайн проучвания – comScore, съобщи, че през май в YouTube са били изгледани 13 млрд. видеоклипа. По данни на Facebook регистрираните потребители на мрежата гледат по 2 млрд. видео клипа всеки месец.

Докладът на Nielsen показва, че Facebook е лидер по увеличение на времето, прекарано онлайн. Неговите близо 500 млн. потребители отделят всеки месец по шест часа от времето си за социалната мрежа. Освен това Facebook е най-популярният сайт за социални контакти в Италия. Две трети от италианските потребители на уебсайта го посещават всеки месец.

Бразилия на свой ред се очертава като страната, в която социалните сайтове се използват най-активно. Около 86% от интернет потребителите в страната отделят средно по пет часа месечно на социални мрежи. В Австралия за тази цел се отделят близо 7 часа и половина от над 70% от онлайн потребителите.

Google остава уебстраницата с най-много посещения. Според Nielsen 82% от интернет потребителите в целия свят посещават сайта всеки месец и да прекарват средно по една минута и 20 секунди в навигация и търсене.

Други сайтове, които влизат в Топ 10 на най-посещаваните в глобалната мрежа, са MSN, Bing, Yahoo, AOL, eBay и Apple.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:53 | 06.09.22 г.
fallback