fallback

Маркетингови компании следят потребителите на смартфони

Новият маркетинг метод, използващ точното местоположение на потребители на смартфони за изпращане на рекламни съобщения, предизвиква опасения сред законодатели в САЩ

15:20 | 14.06.10 г.
Автор - снимка
Създател

Маркетингови и софтуерни компании все по широко използват технологии, вградени в смартфони и други мобилни устройства, за да проследяват потребителите и да ги „засипват“ с реклами в зависимост от това къде точно се намират, пише Wall Street Journal.

Новият маркетингов метод обаче предизвиква опасения за нарушаване на неприкосновеността на личната информация, смятат американски законодатели и активисти за защита на личните данни.

Скорошни изследвания показват, че много компании, които използват технологията за локализиране на своите клиенти, не информират ясно потребителите какви точно данни проследяват, как използват тези данни и на кого още ги предоставят.

Използването на този вид маркетинг се е разпространило много бързо през последната година в САЩ, което се дължи на разрастването на високоскоростните безжични мрежи и все по-голямата популярност на смартфоните и други мобилни устройства, които имат GPS или технологии, които могат да локализират местоположението на потребителя.

Компании, които работят с „локализационен маркетинг“ обикновено научават къде точно се намира даден потребител, в момента в който отваря мобилно приложение - като например софтуерната програма, която позволява на притежателя на iPhone да търси ресторанти в района, в който се намира, или да проверява пътната обстановка – и на базата на тази информация на потребителя се изпращат реклами на местни компании или му се предлагат услуги.

Skyhook Wireless – компания, която разработва софтуер за проследяване за iPhone и други устройства, използва GPS сателити, Wi-Fi мрежи и клетъчни предаватели, за да установи местоположението на потребителите с точност до 20 метра. Използвайки този софтуер, собственик на хотел например може да изпрати рекламно съобщение до всички потребители на iPhone и други мобилни устройства, които преминават през определен участък на магистрала, която е в близост до неговия бизнес.

Изпълнителният директор на Skyhook Тед Морган подчертава, че Skyhook не научава идентичността на потребителите, чиито мобилни телефони проследява.

Базираната в Балтимор Millennial Media от своя страна събира информация за потребители, които използват мобилни приложения и интернет. Компанията впоследствие продава събраните данни на рекламни агенции, като им дава възможност да насочват рекламните си кампании към точно определени групи от потребители.

Millennial Media не събира информация за потребители, които могат да бъдат идентифицирани, а вместо това класифицира хората в групи. Тези например, които посещават паркове през деня, се определят като „млади майки“, редовните посетители на летищата като „често пътуващи“, а посетителите на барове след шест следобед като „пийващи бира след работа“, казва Пол Палмери, изпълнителен директор на компанията.

Възможността хиляди компании да получат достъп до данни за местоположението на всеки собственик на смартфон обаче предизвиква опасения, че подобна информация може да бъде съхранявана и впоследствие използвана по неправомерен начин. Подобни данни са уязвими на хакерски атаки и дори могат да бъдат използвани като улика в съдебен процес.

„Мисля, че гражданите биха искали да имат възможно най-високото ниво на контрол върху това как компаниите проследяват тяхното физическо местоположение“, казва конгресменът демократ от Вирджиния Рик Баучър.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:36 | 14.09.22 г.
fallback