fallback

Световното може да вдигне приходите на телевизиите с 1,5 млрд. долара

Големите концерни "завъртат" на малкия екран Дейвид Бекъм, Кристияно Роналдо и други популярни личности

10:57 | 11.06.10 г.
Автор - снимка
Създател

Световното първенство по футбол, което започва днес в Южна Африка, може да увеличи приходите на телевизиите от реклама с над 1,5 млрд. долара. Причината за това са желанието и възможностите на компании като Coca-Cola и Nike да плащат скъпо за реклами по време на най-гледаното спортно събитие.

По време на едномесечния футболен маратон рекламата в телевизионния ефир ще бъде с 50% по-скъпа от обикновената цена в прайм тайма, обяснява Винсънт Литанг, анализатор в Screen Digest в Лондон, цитиран от Bloomberg.

В този период обаче ще се въртят реклами със световни знаменитости и анимационни герои – Adidas пуска рекламен клип с Дейвид Бекъм, а Nike – с Кристияно Роналдо, както и с Хоумър Симпсън.

„Рекламата работи като пазара на суровини и цените са по-високи от всякога. Цените се вдигат стремглаво нагоре тази година. През миналата година пък телевизионната реклама бе по-евтина от всякога”, обяснява Литанг.

Разходите за Световното първенство помагат за възстановяването на глобалния рекламен сектор, който претърпя остър спад на приходите заради финансовата криза. Заради Мондиала се очаква световният рекламен пазар да нарасне с 2,2 на сто тази година и да достигне размер от 456 млрд. долара, изчисляват от Publicis Groupe.

През 2009 година разходите за реклама се смъкнаха с рекордните 9,8 на сто заради свиването на бюджетите в резултат от кризата.

За марки като Coca-Cola, Budweiser и Adidas обаче рекламирането по време на световното е начин да привлекат вниманието на милиони потребители. Много марки пък се насочват към интернет кампании в социални мрежи, Youtube и други подобни канали.

Coca-Cola например планира най-голямата си кампания, правена досега в историята на компанията. Тя ще бъде видяна в 160 страни, посочва говорител на Coca-Cola, но не предоставя данни за разходите, направени за кампанията.

Примерите с европейските страни показват, че във Франция излъчването на 30-секунден клип по време на полувремето на финалния мач, в случай че в него участва отборът на страната, ще струва 260 хил. евро. В Германия пък за четвъртфинал с участието на националния отбор ще искат по 255 хил. евро за излъчването на клип.

Тази година се очаква освен рекордни разходи за телевизионна реклама се очаква и рекорден трафик в интернет, тъй като се пускат все повече видео приложения, излъчване на живо и други потребителски услуги.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:50 | 09.09.22 г.
fallback