Британската компания BP Plc, която се опитва да овладее петролен разлив в Мексиканския залив, е купила словосъчетания като „петролен разлив“ от търсачките в интернет, включително от Google, за да насочва интернет потребителите към сайта си, съобщи Ройтерс.
Говорител на BP е казал, че компанията ще плати сайтът й да застава по-нагоре или дори най-отгоре в списъка с реклами, които се показват успоредно с резултатите от търсене, когато потребителите търсят в интернет думи като „петролен разлив“, „доброволец“ и „претенции“.
BP не уточнява колко плаща за услугата, но американският президент Барак Обама вече разкритикува компанията, че е похарчила 50 млн. долара за телевизионна реклама, за да излъска имиджа си по време на кризата.
От BP твърдят, че искат да помогнат на хората, които търсят информация в сайта им, да я намерят по-лесно, а не че се опитват да отнемат вниманието им от други сайтове.
„Знаем, че хората търсят тези думи на нашия сайт, и просто се опитваме да ги улесним да стигнат директно до тях“, коментира говорителят пред агенцията.
Специалните „спонсорирани линкове“ се различават от реалните резултати от търсене в Google като новини или блогове например, за които интернет гигантът не приема плащане, за да влияе на подредбата.