fallback

333 хил. лв. глоба за цигарената фабрика в Пловдив заради подвеждаща реклама

Цигари на компанията се рекламирали като продавани с отстъпка, в поп-фолк клипове и в медийни публикации

10:22 | 10.06.10 г. 4
Автор - снимка
Създател

„Кингс Табако“ ЕАД, гр. Пловдив (с предишно наименование „Цигарена фабрика Пловдив“ АД) е глобена с 333 160 лв., които представляват процент от оборота на компанията, заради подвеждаща реклама.

Глоби получава и „Финансконсулт“ ЕООД, гр. Пловдив, което ще трябва да плати 3560 и 7120 лв. за две нарушения на Закона за защита на конкуренцията. Това е дружеството, което е организирало рекламна кампания на продукти на „Кингс Табако“ и което е собственик на процесната марка The Kings.

Производството е образувано по искане на Сдружение „Българска асоциация на тютюневата индустрия“ (БАТИ) по повод рекламата на цигари The King и Merilyn Slims.

Комисията е анализирала доколко надписът на билбордове „2,80 лв. промоционална цена” на цигари The King (White) е заблуждаваща реклама.

Цената на тютюневите изделия, като вид акцизна стока, се определя с наредба на Министерски съвет и не подлежи на промени, поради което поставянето на надпис „промоционална“ създава погрешна представа у потребителя, че се касае за отбив от цената, посочва регулаторният орган.

КЗК счита, че този похват за налагане на нова марка на пазара е недобросъвестно поведение, което въвежда в заблуда потребителите, че като купуват съответната стока, ползват ценова отстъпка за нея.

„Законодателят е въвел строги ограничения при рекламата на цигари и забрана за представяне на качествени характеристики този продукт. По тази причина рекламата на една заблуждаващо атрактивна цена дава нелоялно предимство на този участник на пазара спрямо неговите конкуренти“, пише в становището на комисията.

Друго нарушение на двете компании е, че в ефира на поп-фолк канал се въртят клипове на песни, в които по явен или скрит начин се рекламират цигари, в абсолютно противоречие със регламентираните забрани за реклама на такъв вид продукти. В клиповете към песните са използвани различни подходи, за да се насочи вниманието на зрителя, като в някои от тях самите изпълнители държат кутии Merilyn или пушат цигари от тях.

Разследването е показало, че от страна на производителя Кингс Табако и на собственика на марките Финансконсулт липсват каквито и да било действия за разграничаване от това противоправно поведение или за спирането му.

Комисията счита, че с бездействието си ответните дружества извличат неправомерно облаги от излъчваните и към момента клипове.

Освен това е доказано, че Финансконсулт и Кингс Табако са осъществили скрита реклама на цигарите също и чрез публикации в печатни медии, отново в абсолютно противоречие със регламентираните забрани за реклама на такъв вид продукти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:21 | 14.09.22 г.
fallback