fallback

Още за шума около iPad

Името на новия таблетен компютър на Apple предизвиква множество противоречия

14:59 | 30.01.10 г.
Автор - снимка
Създател

Apple вдигна доста шум около новия си таблетен компютър iPad, но много от разговорите едва ли бяха в желаната от фирмата посока, коментира New York Times.

Много жени твърдят, че името iPad им навява асоциации с продуктите за дамска хигиена. Часове след представянето на компютъра, „iTampon” се превърна в една от най-популярните теми в социалната мрежа Twitter.

Освен това хора от Бостън до Ирландия се оплакват, че на местния им диалект почти няма разлика в произношението между iPad и музикалния плейър iPod.

Проблемите обаче не свършват дотук. Две други технологични компании, които имат продукти със същото име, са предявили претенции към търговската марка.

Японската Fujitsu продава в САЩ малко устройство със същото име, което се използва от магазинерите за проверка на складовите наличности.

Швейцарският производител на полупроводници STMicroelectronics пък притежава марката iPad за Европа, като я използва за акроним на интегрирани устройства (integrated passive and active devices).

Подобни конфликти не спряха Apple преди. При навлизането на iPhone през 2007 от Cisco Systems посочиха, че вече продават интернет устройство с такова име.

Лично Стив Джобс, шефът на Apple, водеше преговорите за името, като непрекъснато тормозеше представителите на Cisco с телефонни обаждания, че е готов да докаже как те не използват достатъчно марката.

В крайна сметка Джобс убеди Cisco да се откаже от името с мъглявото обещание да предлагат продуктите си съвместно, което никога не стана.

Стив Джобс е твърд бизнесмен и е много труден за преговори”, е заявил Чарлз Джанкарло, който тогава преговаряше от страна на Cisco. „Не завиждам на човека от Fujitsu, който ще трябва да преговаря лично с Джобс”, завършва той.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:46 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Технологии виж още