fallback

Facebook затяга правилата за платени реклами преди изборите в ЕС

Мрежата създава и два нови регионални оперативни центъра, които ще се фокусират върху наблюдението на свързано с изборите съдържание

19:17 | 28.01.19 г.
Автор - снимка
Създател

Най-голямата в света социална мрежа Facebook обяви днес в Брюксел, че през март ще задейства "нови средства" за борба с намесата в европейските избори в края на май 2019 г. Така компанията ще отговори на безпокойствата на обществеността и по-специално на тези на Европейската комисия, предаде Ройтерс.

В началото на декември ЕК отправи призив за мобилизация срещу дезинформацията. Днес Ник Клег, който неотдавна беше назначен във Facebook на поста директор по глобалните въпроси, каза, че новите средства за борба срещу намесата в изборите ще бъдат задействани в края на март. Компанията ще направи освен това политическите реклами във Facebook по-прозрачни, предава БТА.

Новите средства ще са сходни с тези, възприети в САЩ от компанията за изборите в средата на мандата миналата година. Според тези мерки всички политически реклами ще се складират в достъпна за обществеността база данни за период до 7 години. В тази база ще има информации за похарчените пари за рекламите, за това кой плаща за тях, данни за онези, които са видели рекламите, вкл. за възрастта, пола и местоположението на тези хора. Новите средства ще обхващат и онези реклами, които не подкрепят експлицитно даден кандидат или политическа партия, но са фокусирани върху силно политизиращи теми като например имиграцията.

Facebook ще създаде и два нови регионални оперативни центъра, които ще се фокусират върху наблюдението на свързано с изборите съдържание. Те ще бъдат в офисите на компанията в Дъблин и в Сингапур. Тези центрове ще осигурят и защита срещу фалшивите новини, срещу езика на омразата или срещу прендамереното разубеждаване на дадена група от хора да гласуват.

Ник Клег обясни, че всеки, който иска да прави кампания и да публикува реклами във Facebook ще трябва да получи разрешение за това от компанията. Клег опроверга твърденията, че Facebook продава данни на потребители.

Представителят на Facebook каза, че неговата компания няма намерение да променя досегашния си модел, при който само рекламите се финансират, и да го замени с модела на платени услуги.

„Ние искаме Facebook да бъде универсална услуга. Ние вярваме, че всеки трябва да може да бъде свързан с всеки. Най-добрият начин да направим това е да предложим услугата безплатно и нашият модел на рекламиране ни позволява да правим точно това", каза Клег. Ник Клег бе назначен на поста директор по глобалните въпроси във Facebook миналата есен. Той е бивш британски вицепремиер.

Facebook бе обект на остри критики заради това, че не успя да разкрие кампании за манипулиране на американския електорат за изборите през 2016 г. Тези кампании са приписвани на Русия. Репутацията на Facebook бе помрачена и от скандала с аналитичната компания Cambrige Analytica. Скандалът беше свързан с използване на лични данни на потребители на Facebook за политически цели, без потребителите да са били информирани за това.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:08 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Технологии виж още