6% от европейските клиенти пазаруват онлайн почти всеки ден, като този показател е 4% в България, Германия и Холандия и 3% в Дания и Румъния. Това показва проучването Masterindex на Mastercard. Според данните най-активни в електронната търговия са потребителите от Полша и Литва, където 9% от потребителите пазаруват всеки ден.
8% от потребителите във Великобритания, Италия и Испания пазаруват онлайн всеки ден, показва още проучването на компанията.
Като цяло европейците могат да бъдат наречени онлайн купувачи, показва проучването. Очакванията са секторът на електронната търговия да се разшири с 45% в периода между 2015 година и 2018 година.
Masterindex се основава на допитвания до потребители в повече от 20 държави в Европейското икономическо пространство. То показва, че един от четирима европейци с достъп до интернет е поръчвал продукти или услуги онлайн поне веднъж седмично през 2016 г.