Нова тенденция в развитието на внедряването на системи за управление на бизнеса в България е, че се наблюдава увеличение на броя на малките и средните предприятия, които въвеждат ERP и CRM системи благодарение на използване на софтуер под наем.
„Отваря се голям пазар за МСП, които да планират своя бизнес“, прогнозира Анастас Шопов от Тим ВИЖЪН България, в предаването Investbook на Bloomberg TV Bulgaria.
Той уточни, че ERP са софтуерни решения, които служат за планиране на ресурсите на компанията.
„Това е софтуер, който обхваща цялата дейност на предприятието - от вземането на заявка от клиент до приключването на поръчката, като основната цел е пестене на разходи, обясни Шопов. – CRM системата е предназначена за генериране на повече приходи и това е основната концептуална разлика“.
ИТ специалистът напомни, че целта е да се достигне до нови клиенти, предвид маркетинговите техники, които се прилагат.
Според него системите за управление на бизнеса навлизат доста динамично в нашата страна.
„Много активни са секторите на търговията и дистрибуцията. При тях конкуренцията е много голяма и необходимостта от мобилни продажби, от това технологията да работи за тях е по-видима. Голямо е въздействието на ERP системите в производствените предприятия, защото могат многократно да подобрят дейността им“, убеден е Шопов.
Той разкри, че една от световните тенденции е да се говори по-малко за ERP и CRM, а повече за цялостна дигитализация на бизнеса – преминаване към нов начин за организация.
По думите му една от причините е, че хората продължават да не ги разбират и се получават големи разминавания в очакванията на клиентите и бизнеса.
„Големи ИТ компании като НР и Microsoft взеха решение да не използват тези термини, а да прилагат софтуерно решение за повишаване на продажбите, софтуерно решение за управление на маркетинга, софтуерно решение за финансите и това е много актуално, защото двете системи ERP и CRM работят като една система и така се използват силните страни и на двата продукта. Те визуализират и дори предсказват какво ще се случи", информира представителят на Тим ВИЖЪН България.
Какви са трудностите и предизвикателствата пред българските компании, предлагащи ERP и CRM решения? Какви са пречките пред реализацията на т.нар. вертикални решения? Излиза ли браншът, макар и бавно, на външните западни пазари? Намери ли България своето място на международните пазари, предлагайки идеално съотношение между цена и качество? Как се справя браншът с липсата на кадри и липсата на адекватно образование в България?
Вижте повече във видеото!