Snapchat е получил ново финансиране в размер на 1,8 млрд. долара, предава технологичният блог TechCrunch. Поредният кръг на финансиране оценява технологичния стартъп на между 18 и 20 млрд. долара.
И докато компанията все още не е на печалба, тя изявява надежда да мине границата от 1 млрд. долара приходи през 2017 г., показва вътрешнофирмена презентация, с която TechCrunch разполага.
Според нея приходите на Snapchat са скочили от 4 млн. долара през четвъртото тримесечие на 2014 г. до 33 млн. долара през четвъртото тримесечие на 2015 г., а за цялата минала година приходите са в размер на 59 млн. долара.
За 2016 г. обаче компанията има амбициозни планове, очаквайки да генерира приходи в диапазона на 250 до 350 млн. долара. За 2017 г. очакванията са още по-високи – в долния сегмент те са за 500 млн. долара, но сумата би могла да бъде удвоена при по-агресивни продажбени цели. С други думи - Snapchat може би най-сетне намери начин да печели пари и да монетаризира бизнеса си, не само карайки потребителите да плащат минимални суми за определени услуги, а продавайки и собствено съдържание.
Социалната платформа, в която снимки и видеоклипове изчезват малко след получаването им, стана истински хит сред младежите, а сега мениджърите на Snapchat са напът да превърнат интернет услугата в истински бизнес. От възхода на платформата се притеснява преди всичко изпитващият трудности в момента Twitter, коментира Recode. В последно време Snapchat се опитва да направи пробив и по отношение на разпространението на горещите новини – място, където досега лидер е именно Twitter.
Според презентацията Snapchat е имала около 110 млн. дневни активни потребители към декември 2015 г., което е 50 на сто ръст спрямо 74-те милиона потребители на платформата около края на 2014 г. Въпреки че растежът се дължи и на внезапна вълна на интерес към приложението от страна на възрастови групи, различни от тийнейджърите, това все пак не е някаква експлозия, каквато мнозина анализатори очакваха, коментира Ройтерс.
Също така е важно да се отбележи, че тези данни датират от периода, преди Snapchat да пусне редица нови функции, като разпознаване на лица, модернизиран чат и нови видео възможности, както и чисто търговски функции, като продажбата на билети за кино и козметика директно чрез раздела Discover. Преминаването към по-потребителски настроена алгоритмична емисия на съдържанието също е приета добре, коментират анализатори. В момента разработчикът на приложението работи, за да разшири своя новоизлюпен рекламен бизнес – единствения реален източник на приходи, освен потребителските такси, като в началото на февруари формира партньорство с Viacom. То даде на Viacom изключителни права да продава реклама в съдържанието на Snapchat.
За приложението това може да бъде възможност да привлече по-големи рекламодатели в платформата си, която е ползвана предимно от по-младите потребители. Viacom пък има шанса да се насочи повече към продажбите на реклама и да привлече повече внимание отвъд телевизионните рейтинги. Медийната компания ще получи правата за трета страна, която директно продава реклами, които ще бъдат публикувани преди или след личното и купеното съдържание на Snapchat. В това число влиза и секцията Live Stories, която събира в едно публикациите на потребителите от определена географска локация или по време на някой празник.
Освен това Viacom добави два нови канала в страницата Discover в Snapchat, където медиите като CNN, Vox, Mashable и други също имат канали.