Sony Corp обяви, че проблемите в звеното на компанията за потребителска електроника ще доведат до още една година на загуби. Прогнозата на компанията разочарова инвеститорите, които очакваха, че преструктурирането ще започне да дава положителни резултати, съобщава WSJ.
За финансовата година, която приключва през март 2015 г., японската технологична компания очаква нетна загуба в размер на 50 млрд. йени (489 млн. долара). Все пак, ако прогнозата се сбъдне, това би била по-малка загуба в сравнение с очаквания резултат за изминалата финансова година – загуба от около 130 млрд. йени.
Анализатори, анкетирани от Thomson Reuters, обаче прогнозираха, че групата ще отчете печалба от 59 млрд. йени.
През последната година Sony на няколко пъти понижи очакванията си за финансовите резултати. Последната актуализация на прогнозата беше преди две седмици.
Заради задълбочаващите се загуби японската компания удвои усилията си за преструктуриране на дейността. През февруари концернът обяви, че съкращава 5 хил. работни места, продава бизнеса си персонални компютри и отделя звеното си за телевизори.
Заради разходите около продажбата на подразделението на Sony за персонални компютри компанията ревизира нагоре прогнозата си за загубата през настоящата фискална година.
„Закъсняхме с усилията си да променим бизнеса си и структурата на разходите, а сме и неефективни, въпреки промяната във външната среда и преобразяването на продажбите“, коментира Кеничиро Йошида, главният финансов директор на Sony. Той допълва, че продажбите на потребителското звено на компанията са се свили почти наполовина спрямо пика, достигнат преди 6 години, до 3,2 трлн. йени.
Той обаче подчертава, че фискалната 2014 г. е годината, в която ще приключи преструктурирането на компанията.
Не липсват обаче и положителни новини за японската компания. Sony очаква да продаде около 50 млн. смартфона през тази година, докато пред миналата продаде 39 млн. устройства. Компанията залага и на силното представяне на новата игрова конзола PlayStation 4. Продажбите ѝ са по-силни в сравнение с продажбите на Xbox One на Microsoft. До края на финансовата година японският концерн очаква да бъдат продадени 17 млн. от игровите конзоли в сравнение с 14,6 млн. през миналата година.
Силните продажби на PlayStation помогнаха на Sony да отчете 8% ръст на приходите за периода януари-март до 1,87 трлн. йени. За тримесечието обаче японската компания отчете загуба от 138 млрд. йени в сравнение с печалба от 93,2 млрд. йени година по-рано заради разходите за преструктуриране.
Подразделението за забавления на Sony се представя значително по-стабилно от бизнеса с електроника, въпреки че студиото в Холивуд на компанията също влезе в режим на съкращения на разходите. Японският концерт прогнозира 6% ръст на продажбите на звеното за филми и 26% ръст на оперативната му печалба.
Компанията все още е в процес на търсене на нови, хитови продукти, които да заместят предишните двигатели на растежа. Като другите японски мултинационални компании Sony също се облагодетелства от по-слабата йена, но според анализатори през следващата година този източник на „растеж“ за японските компании постепенно ще изчезне.