Нов доклад на анализаторската компания Juniper Research прогнозира, че продажбите в областта на т. нар. In-Game елементи ще нараснат от 2,1 млрд. долара през 2011 г. до 4,8 млрд. долара през 2016 г. Като причина за този ръст компанията посочва растящата готовност за покупки, както и увеличеното ползване на смартфони.
Освен това докладът установява, че потребителите са свикнали да ползват т. нар. Freemium модел. Той е характерен с това, че се предлага безплатно използване на основните функционалности, а за допълнителна фукнционалност в системата се изисква потребителите да платят определена такса. Очаква се предимно за плащането на вещи в самата игра продажбите да продължават да растат. Това ще стане най-вече в областта на социалните игри, смята Juniper.
Причина за нарастващия оборот в тази област е и по-големия брой на разработчиците на игри, които използват freemium модела вместо платения модел. Безплатните игри се консумират в по-големи обеми и така се увеличава клиентската база. Вътрешните за дадена игра продажби са и добра възможност за намаляване на пиратството, тъй като играта може да бъде свалена гратис, като се плаща само за допълнителните услуги след това.
Авторката на изследването Шарлот Милър обаче пояснява, че този модел не е подходящ за всички игри. Въпреки че някои игри генерират значителни приходи с подобни продажби, този модел не функционира навсякъде и разработчиците трябва да направят разграничението между това да увеличават продажбите, но същевременно и да не експлоатират клиентите си.
Сред другите интересни изводи в доклада е и фактът, че социалните и ежедневните игри в мобилните устройства правят лъвския пай. Компанията за пазарни изследвания прогнозира, че изтеглянето на мобилни игри за таблети ще се увеличи драстично и до 2016 г. една трета от приходите в бранша ще бъдат от този сегмент. В същото време приходите за мобилни игри за мобилни телефони ще спаднат наполовина в следващите пет години.