fallback

Фалшиви таблети наводняват пазарите

Ментетата са средно с близо 70% по-евтини от оригинала, показва изследване на анализаторите от MarkMonitor Inc.

16:33 | 01.11.11 г.
Автор - снимка
Създател

Успехът, който таблетът iPad пожъна, се оказа успех не само за производителя Apple Inc. Той привлече и хиляди фалшиви и имитаторски продукти, отбелязва Bloomberg.

Само в един-единствен ден през юли за продажба в 23 сайта за електронна търговия са били обявени почти 18 000 фалшиви или имитиращи iPad и таблети с Android продукти, показва анализ на базираната в Сан Франциско компания MarkMonitor Inc., която помага на фирмите да защитават брандовете си. 

Таблетите може да са нелегални, ако например имат някъде логото на Apple, и често не работят добре и са без гаранция, казва Фред Фелман, главен маркетинг директор в MarkMonitor. Имитаторските продукти и тези, които са заподозрени, че са фалшификати, събрани в проучването на MarkMonitor, са били предлагани от повече от 5 000 търговци, повечето от които базирани в Китай.

Копираните iPad устройства могже да се разпространяват по време на предпразничния сезон в края на годината, тъй като заради икономическия спад купувачите тръгват на лов за изгодни цени. Това създава повече конкуренция за Apple, дори ако много потребители купуват само таблетите защото те вярват, че получават истинските устройства на ниска цена. „Предимството на Apple в неговия софтуер обаче е трудно да се възпроизведе“, казва Франсис Сидеко, анализатор в изследователската фирма IHS Inc.

„Той може да бъде копиран само до определено ниво“, казва Сидеко. Но фалшивите таблети например не може да се свързват с iTunes и App Store на Apple, като по този начин губят функционалност. Говорителят на  Apple Тръди Милър отказва коментар.

Apple пусна своя iPad през април 2010 г. и устройството бързо стана вторият най-печеливш продукт на компанията след iPhone. Таблетът генерира приходи от 6,9 млрд. долара за компанията от Купертино през третото тримесечие от общите приходи в размер на 28,3 млрд. долара.

Устройството привлече и доста легитимни конкуренти, повечето от които използват софтуера Android на Google Inc. Amazon.com Inc. също навлезе в конкурентния, но печеливш пазар навреме за предколедното пазаруване. Компанията ще пусне в продажба струващия 199 долара таблет Kindle Fire по-късно през този месец в намерението си да подкопае продажбите на iPad, чиято цена започва от 499 долара.

Все по-често фалшификаторите се концентрират върху мобилните технологии, след като в продължение на години копираха лекарства, ръчни чанти, софтуер и други продукти. Таблетите са логична цел, защото според анализ на неправителствената организация Consumer Electronics Association те са сред един от най-желаните подаръци за Коледа, по-предпочитани от лаптопи, телевизори, електронни четци и конзоли за видео игри.

За да избегнат ментетата, купувачите трябва да се придържат към сайтове, които познават, съветва Фелман. Друг червен сигнал са драматично намалените цени. Фалшификатите на таблети от изследването на MarkMonitor са средно със 69% по-евтини от оригинала. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:29 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Технологии виж още