fallback

33% от българите се информират предимно чрез интернет

Телевизиите запазват лидерската си позиция като средство, предпочитано за получаване на информация

15:08 | 05.07.11 г.

Снимка: sxc.hu

Делът на хората, които се информират за случващото се чрез интернет, е нараснал от 18% през декември 2010 г. на 33% през юни тази година. В сравнение с 2007 г. ръстът е още по-значителен. Това заяви Мира Радева от социологическа агенция МБМД, която представи днес изследване за медийния пазар към средата на 2011 г., предаде БТА. 

С 20 пункта нараства и делът на ползващите интернет - от 34 на сто през 2007 г. до 54 на сто през юни 2011 г.

В интернет хората предимно търсят информация за теми, които ги интересуват, четат новини, говорят с близки и приятели, използват електронна поща и използват социални мрежи, като Facebook например, който е най-посещаваният сайт.

Изследването на МБМД показва, че с около 9 процентни пункта се е увеличил делът на хората, които се информират от пресата, като през декември 2010 г. те са били 34%, а през юни тази година нарастват до 43 на сто.

Пак към юни т.г. телевизиите запазват лидерската си позиция с 93 на сто като средство, предпочитано за получаване на информация за случващото се.

„Ефирното разпространение на телевизионен сигнал буквално е на доизживяване“, каза Радева, като от декември 2007 г. до юни 2011 г. показателите му спадат от 32 на 13%.

От редовно гледаните телевизии най-голям ръст бележи БНТ 1, която от 39% през юни 2008 г. достига до 51% през юни тази година. Към момента бТВ гледат редовно 91%, а Нова телевизия - 75 на сто. След тях се подреждат Диема (26%), Диема 2 (25%), bTV Comedy (21%), bTV Cinema (20%), National Geographic (19%).

Според Радева българинът остава верен на националните телевизии, но все повече проявява интерес към новите проекти.

С наближаването на изборите расте интересът и към сериозните вестници, сочи изследването.

От декември 2010 г. до юни 2011 г. рязко спада делът на хората, които заявяват, че не четат вестници - от 52 на 36%. Това, според Радева, се дължи на наближаващите през есента избори, както и на това, че вестникът остава най-удобното преносимо средство за получаване на информация. Пазарният дял на "Труд" достига 27%, на "24 часа" - 22%, а на "Телеграф" - 18%. Същите издания се ползват и с най-голямо доверие от читателите.

Според данните все повече млади хора четат вестници, въпреки това най-голям е делът на хората между 50-59 години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:27 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Технологии виж още