Най-големият производител на пресни плодове и зеленчуци в света – Dole Food Co., също излезе на фондовата борса, но акциите на щатската компания поевтиняха с близо 2% в първия ден на търговия. Книжата приключиха петъчната сесия на Нюйоркската фондова борса на ниво от 12,28 долара за акция.
Базираната в Калифорния компания успя да привлече 446 млн. долара в четвъртък чрез продажбата на 35,7 млн. акции на единична цена от 12,50 долара. Производителят на банани, ананаси, спанак и консервирани плодове планираше да пласира емисията при цена за акция в интервала 13-15 долара.
След първичното публично предлагане пазарната капитализация на Dole Food възлиза на 1,1 млрд. долара. Компанията е основана в щата Хаваи през 1851 г., но в средата на 80-те години на 20-ти век е на ръба на фалита. Сегашният й главен изпълнителен директор Дейвид Мърдок успява да я спаси от това.
Първичното публично предлагане на Dole Food е шестнадесетото поред IPO в САЩ от началото на септември. Цената на акциите на повече от половината компании обаче, които са дебютирали на борсата през последните два месеца, е паднала под цената на първичното публично предлагане, пише Bloomberg.
Поематели на емисията на Dole Food са Merrill Lynch, Goldman Sachs и Deutsche Bank. Ръководството възнамерява да използва приходите от продажбата на акции, за да изплати дълг на компанията на стойност 451 млн. долара и да погаси част от наложената на Dole Food глоба от 17 млн. долара.
Пазарната капитализация на Dole Food е по-малка от тази на конкурента Fresh Del Monte Produce, който се оценява на 1,4 млрд. долара, но е по-голяма от пазарната оценка на Chiquita Brands International от 657 млн. долара. За трите месеца до края на юни Dole Food е отчела печалба от 20,9 млн. долара.
Общо четири компании от хранително-вкусовата промишленост на САЩ излязоха на борсата през тази година. Борсовите дебюти в САЩ се активизираха през последните месеци, след като широкият индекс S&P 500 нарасна с повече от 50% спрямо 12-годишното си дъно от началото на март.