fallback

Две нови гръцки компании започват да се търгуват на БФБ

Компаниите ще развиват търговски центрове и верига кафенета в страната

11:58 | 05.06.09 г.
Автор - снимка
Създател

Два нови емитента бяха вписани днес на Българската фондова борса (БФБ). Това са гръцките компании Vita Mi Holdings и Welcome Holdings, листнати на пазара чрез вторично публично предлагане (SPO).

БФБ одобри пускането на 50 хил. акции за всяка компания с номинална стойност от 1 лв на акция. Акциите са обикновени, дематериализирани, регистрирани, с право на глас и свободно прехвърляеми.

Vita Mi Holdings е с основна дейност в сферата на изграждането на търговски центрове, а Welcome Holdings планира да развива и експлоатира верига кафенета на територията на страната.

Vita Mi Holdings планира да развива дейност в София, Варна, Бургас и други от по-големите градове в страната. Тя е стартирала преговори за придобиване на подходящ терен за изграждане на първия си търговски център в района на София. Компанията има намерение да придобие такъв парцел на стойност не по-висока от 5 млн. лв. За финансиране на този проект тя смята да увеличи капитала си до 5 млн. лв. до края на годината.

В момента компанията води преговори с потенциален клиент, който да наеме бъдещия търговски център за период от 20 години.

Vita Mi Holdings смята да финансира изграждането на търговския център чрез увеличение на капитала и използване на дългов капитал. По предварителни калкулации необходимата инвестиция за изграждане на проекта е в размер на 20 млн. евро.

Welcome Holdings е представител на канадската верига кафенета Coffee Time за Гърция, България, Кипър и Турция.

От компанията казаха, че у нас смятат да отворят 30 кафенета, собствени и на базата на франчайз, през следващите три години, като тя ще развива и собствена марка заведения. За финансирането на тази експанзия Welcome Holdings планира да увеличи капитала си до 3 млн. лв до края на 2009 г.

„Познаваме България от много време и смятаме, че тя предлага голям потенциал за развитие, както на икономиката, така и на фондовия пазар“, каза председателят на Съвета на директорите на двете компании Василиос Мухтарис. Той обясни, че компаниите са започнали подготовка по дейността си и листването у нас преди кризата, но сега пазарът предлага повече и по-изгодни възможности. Той добави, че двете дружества смятат да използват България като база за разширяване на дейността си в съседните страни и по-специално в Турция.

За Investor.bg той каза, че компаниите смятат да стартират дейността си в Турция другата година, като за българския пазар добави, че, в зависимост от конкретната ситуация, не изключва и придобиването на готови активи на пазара на имоти, генериращи приход.

От компанията обясниха, че първите две кафенета от веригата Coffee Time вероятно ще бъдат отворени във Варна, като целта е те да посрещнат клиентите си в началото на другия летен сезон. За целта компанията смята да изгради и малка производствена линия за производството на свежи понички от типа „донътс“, които ще се предлагат в заведенията. Работите по тези проекти се очаква да започнат през ноември.

Целта на фирмата е да отвори 4-5 кафенета във Варна и поне 10 в София през следващите три години.

Като пример от компанията казаха, че разходите по отваряне на едно кафене с площ от 100 кв. м са средно около 150 хил. евро, което включва цялото оборудване, реновиране на обекта, брандиране и др. За България сумата се очаква да бъде по-ниска.

Компаниите имат верига кафенета в Гърция, както и няколко търговски центрове в Атина, Солун и други градове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:54 | 05.09.22 г.
fallback