fallback

Блестящ борсов дебют за Rosetta Stone

Rosetta е първата компания в района на Вашингтон, която се качва на борсата през последните 12 месеца

10:05 | 17.04.09 г.
Автор - снимка
Създател

Първичното публично предлагане (IPO) на базираната в Арлингтън, САЩ компания за езикови услуги Rosetta Stone премина изключително успешно. Книжата на компанията поскъпнаха с 40% по време на първия ден на търговия на фондовата борса в Ню Йорк.

Успешният борсов дебют на Rosetta е един от малкото подобни ярки случаи през последната година, след като нестабилността на финансовите пазари доведе до пресъхване на първичните публични предлагания. Това е и първата компания за езикови услуги, която става публична, съобщава Washington Post.

Rosetta Stone е основата през 1992 г. и предлага софтуер за езиково обучение на 31 езика. Основни клиенти на Rosetta са американската армия, Министерството на сигурността и Институтът за чуждестранни езици към Държавния департамент. Цените на езиковия софтуер варират в интервала от 199 до 549 долара, в зависимост от версията и възможностите.

Компанията, която е станала нарицателна с яркожълтите си павилиони по летищата в САЩ, успя да пласира 6 250 000 акции на цена от 18 долара за акция. В часовете на борсовата търговия акциите на Rosetta поскъпнаха до 26,27 долара, за да затворят при ниво от 25,12 долара.

В проспекта на компанията се прогнозираше по-ниска първоначална цена на IPO-то в интервала 15-17 долара за акция. След успешното пласиране на емисията бяха набрани 112,5 млн. долара.

Изпълнителният директор на Rosetta Том Адамс смята, че доброто представяне и бизнес планиране на компанията са достатъчно силен мотив, който не позволява на ръководството да се разколебае поради икономическата криза.

Все по-успешните нови версии на софтуера за езиково обучение са основна причина за добрите финансови резултати. Приходите от продажби на Rosetta се увеличават с над 50% през последните две години, като достигат 209,4 млн. долара през 2008 г. Нетната печалба се увеличава четири пъти през изминалата година от 2,58 млн. долара до 13,9 млн. долара. Продажбите на дребно се увеличават с 63 процента, а продажбите за корпорации нарастват с 38 процента.

Rosetta възнамерява да използва част от средствата, набрани на фондовата борса, за да разшири своя бизнес отвъд Океана. Наскоро компанията отвори офис в Токио и сега смята да стъпи и на европейския пазар.

Плановете на ръководството включват и разработването на нов тип уеб-базиран софтуер за езиково обучение, както и езикови обучения персонализирани според нуждите на отделните индустрии.

Rosetta е първата компания в района на Вашингтон, която се качва на борсата през последните 12 месеца. Нейното добро представяне може да окуражи компаниите, които все още не се престрашават да проведат своето IPO, коментира Washington Post.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:18 | 29.08.22 г.
fallback