fallback

IPO-то на Билборд се планира за края на септември

Компанията очаква 47% ръст на консолидираните приходи през 2007 г. и предвижда второ, по-голямо увеличение на капитала

13:44 | 27.06.07 г.

Калин Генчев, Румен Радев, Светозар Абрашев. Снимка: Investor.bg

Билборд АД прогнозира ръст от 47% до 25 млн. лв. на консолидираните приходи за 2007 г., съобщи Калин Генчев, търговски директор на дружеството, по време на пресконференция днес.

Надяваме се през септември да преминем етапа с одобрение на проспекта от Комисията за финансов надзор и в края на септември да започне подписката по първичното публично предлагане на Билборд АД с 1,5 млн. нови акции. След увеличението броят на акциите на дружеството ще достигне 7,5 млн., което ще формира free-float от 20%, каза Румен Радев от консултанта по увеличението Адрона ЕООД. Към края на 2006 г. дружеството има 17 млн. лв. консолидирани приходи, 6 млн. лв. печалба преди лихви, данъци и амортизации и 2 млн. лв. нетна печалба. Стойността на активите му е 21 млн. лв. За 2007 г. компанията предвижда нетна печалба от 2,7 млн. лв. Досега дейността й се е финансирала с банкови кредити и лизинг. Мениджър по емисията е ПФБК. Светозар Абрашев от посредника заяви, че нещата, които са му направили най-силно впечатление в Билборд, са на първо място мениджмънтът, на второ - ясната визия за бъдещето и също така равнището на печатната база, което е на европейско ниво и дори по-добро. Част от оборудването на Билборд е единствено на Балканския полуостров, а някои технологии се срещат само на още едно място в Западна Европа, уточни Румен Радев. По думите му компанията е фокусирана около печата - широкоформатен и офсетов, има компания за търговия с печатарска техника  (Ди Пи Ес България ООД ), която продава и на другите печатници, има също и софтуерна компания  (Nimisoft OOД), която разработва приложения за печатарския бизнес, каквито липсват в световен мащаб, дори в номенклатурата на компании като SAP. Софтуерната компания работи и за външни клиенти, като в момента стартира софтуер за една от най-големите рекламни агенции в България, името на която не бе уточнено.

В момента площадката на Билборд под НДК е с площ 8 дка, на нея работят 350 души, като работният процес е непрекъсваем на три смени в денонощието, 7 дни в седмицата, 363 дни в годината, като само два дни в годината има почивка. Билборд притежава и компанията Моушън артс ООД, която през 2001 г. спечели конкурс на Метрополитен ЕАД за вътрешно оформление на метровагоните чрез рекламни пана. Това поставя началото на изграждане на рекламната мрежа в софийското метро, като компанията работи по 5-6 проекта с различен срок на действие, като имаме клаузи за продължаване, уточни Калин Генчев в отговор на журналистически въпрос. Делът на Билборд АД в широкоформатния печат е 40% (350 000 кв. м през 2006 г., изпечатани от компанията), а в офсетовия печат - около 15% (чрез дъщерната група Дедракс), според данни на Калин Генчев. Капацитетът ни е зает на 100% и в момента приемаме поръчки за изпълнение след 45 дни, като с новите инвестиции се надяваме да намалим този срок на 7 дни, каза Васил Генчев, финансов директор в компанията. Дружеството работи за съседните пазари Сърбия, Румъния, Македония и Гърция, като наскоро е било реализирано облепване на слънчогледови силози в Сърбия с площ 2 000 кв. м. Според Калин Генчев от началото на годината, с присъединяването към ЕС, се забелязва увеличение на доверието към България в клиенти от Западна Европа и компанията развива и ще развива износ в посока Германия, Австрия и Франция, където цената на продукцията е 2-3 пъти по-висока. Билборд единствен в България има технология за печатане върху твърди и гъвкави повърхности. За последните 3 години има 15 пъти ръст на пазара на брандиране на автомобили, като освен таксита се печата и върху фирмени автомобили.  Компанията обслужва имена като Coca Cola, Pepsi, Nestle, KFC, Praktiker, Мтел, Глобул, БТК, McDonald's и др., или общо над 3 000 клиенти.

Планираме последваща голяма емисия акции в следващите години, с която да бъде финансирано още по-голямо разгръщане на бизнеса на Билборд АД, уточни Румен Радев. Обмисляме IPO от 2005 г. насам. Реално, средствата от увеличението на капитала с 1,5 млн. акции ще постъпят в края на 2007 г. и посочените консолидирани приходи и печалба за 2007 г. реално ще бъдат постигнати без този капитал. Инвестициите през 2007-2008 г. ще бъдат насочени към увеличаване на производствения капацитет на офсетовия и широкоформатен печат и изграждане на производствена инфраструктура на новата вече закупена площадка с площ 28 дка и разгърната застроена площ по проект 17 хил. кв. м в околностите на София. Финансовият директор Васил Генчев представи една от потенциалните възможности пред Билборд, а именно европейските структурни фондове по оперативна програма Конкурентоспособност, където 50% от инвестицията се възстановява от фондовете на ЕС и това ще донесе значителна печалба на дружеството. Румен Радев информира, че при скорошното посещение на президента на компанията за печатарско оборудване Man Roland в България, при срещата му с премиера Сергей Станишев е станало дума за този въпрос и премиерът е дал уверение, че ще направи стъпки за улесняване на финансирането по програма Конкурентоспособност с цел покупка на оборудване.

Калин Генчев призна, че в последните години има спад на цената на печатарските услуги, но според него не се очаква последващ спад, а дори поскъпване поради увеличаване цената на труда.

За 2003 г. в Билборд АД са осъществили печат върху 80 000 кв. метра, а през 2006 г. - върху 350 хил. кв. м.

Наскоро сградата на Евромаркет в София бе опакована с продукти на Билборд, като са изобразени близо 1 000 служители на компанията по случай 15 години от основаването й. Широкоформатният печат формира около 8 млн. лв. от оборота на компанията за 2006 г., като за сравнение вторият по-големина широкоформатен печатар има около 2 млн. лв. оборот, каза Румен Радев. Рано е да говорим за емисионна цена на акция, но смятаме да спазим неписаното правило, че трябва да се даде възможност за капиталова печалба при IPO за новите акционери, уточниха Румен Радев и Светозар Абрашев в отговор на въпрос на Investor.bg.

За нас много важна е алокацията на инвеститорите и даването на възможност максимално много инвеститори да станат акционери, като публичният статут ще даде възможност и за по-лесно банково финансиране на акциите ни. При записването няма да има минимална и максимална цена, а ще бъде обявен ориентировъчен ценови диапазон. Вижте презентацията на дружеството, раздадена на пресконференцията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:56 | 10.09.22 г.
fallback