Продажбите на веригите за търговия на дребно в Германия се повишиха за първи път за последните три месеца през юли. По-ниските цени повишиха покупателната способност на потребителите, които са все по-оптимистично настроени за перспективите пред икономиката.
Индексът, който следи продажбите на дребно в страната, се повиши с 0,7% на месечна база през юли, след като отчете месечен спад от 1,3% през юни. Данните на Федералната статистическа служба в Германия съвпаднаха с прогнозата на икономистите, интервюирани от Bloomberg.
В сравнение със същия месец на миналата година продажбите на търговците на дребно са намалели с 1 на сто. Продажбите на хранителни продукти, алкохолни напитки и тютюневи изделия нарастват с 0,1% на годишна база през юли, а тези на нехранителни стоки намаляват с 1,5%.
Веригите за търговия на дребно намаляват своите цени, за да привлекат вниманието на клиентите по време на икономическата криза. Например Puma – вторият по големина производител на спортни стоки в света, загуби 16% от печалбата си за второто тримесечие поради отстъпките в своите цени.
Индексът на потребителските цени в Германия се понижи с 0,7% на годишна база през юли, което е първата годишна дефлация в страната за последните 22 години. Безработицата се повиши до 8,3% през юли, а икономиката отчете изненадващ ръст от 0,3% през второто тримесечие.
Еврото поскъпва с 0,22% спрямо долара от началото на днешната валутна сесия. Към 10:40 ч. българско време едно евро се разменя срещу 1,4360 долара спрямо курс от 1,4352 преди данните за нарастването на продажбите на дребно през юли.