fallback

Рязък скок на потребителското доверие в САЩ

Индексът на потребителското доверие достигна най-високата си стойност от септември миналата година досега

17:35 | 26.05.09 г.
Автор - снимка
Създател

Индексът на потребителското доверие в САЩ се повиши значително и достигна 54,9 пункта през май. Това е най-високата стойност на показателя от септември миналата година, когато икономическите условия в страната рязко се влошиха. Пазарните очаквания бяха за по-слабо увеличение до 42,7 пункта.

Барометърът на потребителското доверие отчете подобен силен ръст и през предишния месец, когато се скочи до 40,8 пункта, в сравнение с 26,9 пункта през март. Американските домакинства оценяват по-високо текущите условия и са много по-оптимистично настроени за следващите шест месеца.

Несигурността по отношение на бъдещите доходи, икономическите условия и пазара на труда бяха причина за рязкото понижение на потребителското доверие през първите три месеца на годината. Индексът се понижи до 26,9 пункта през февруари, което е най-ниското ниво от началото на изчислението му от Конферентния борд през от 1967 г. досега.

Въпреки значителното повишение на показателя през април и май, той остава много под рекордната стойност от близо 112 пункта, отбелязана през юли 2007 г.

Проучването на Конферентния борд, който е международна бизнес организация с нестопанска цел, се провежда всеки месец сред 5 хил. американски домакинства. То предсказва тенденциите в потребителските разходи, които генерират две трети от брутния вътрешен продукт на САЩ.

Добрите новини за потребителското доверие не успяха да помогнат на щатския долар, който поевтинява спрямо европейската валута под натиска на данните за рекордния спад на цените на жилищата през първото тримесечие на годината. Към 17:30 ч. българско време едно евро се разменя срещу 1,3974 щатски долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:13 | 23.08.22 г.
fallback