fallback

Доверието на британските потребители продължава да потъва

Показателят е на четиригодишно дъно през декември, за последната година е паднал двойно

09:03 | 06.01.09 г.
Автор - снимка
Създател

Потребителското доверие във Великобритания продължава да пада и през декември, като стойността му е паднала до най-ниското си ниво за последните поне четири години. Основните причини за това са надвисналата над Острова рецесия и увеличаващата се безработица, съобщават от Nationwide Building Society.

Ежемесечно изготвяният от компанията индекс на доверието се понижава с 4 пункта спрямо ноември и стойността му през последния месец на 2008 година е 47 пункта. Това е най-ниското ниво от началото на създаването на показателя, което датира от декември 2004 година, предава Bloomberg.

Едва година по-рано стойността на индекса на потребителското доверие е била почти двойно по-голяма – 84 пункта. В проучването са взели участие 1 000 души, а анкетирането е проведено в периода 17 ноември – 14 декември.

„Потребителското доверие падна рязко през 2008 година, водено основно от сентимента към ситуацията в икономиката и на трудовия пазар. Тъй като Обединеното кралство навлиза в рецесия е вероятно да мине известно време преди да видим завръщане на доверието“, се казва в официалното съобщение на Nationwide.

Индексът на потребителските очаквания, който също се изготвя от Nationwide, също се е понижил с 4 пункта през декември и пада на 60 пункта. Оценката на настоящата ситуация от страна на потребителите пък се е понижила с 2 пункта до 28 пункта.

Към момента погледите на трейдърите са насочени към предстоящото в четвъртък заседание на Английската централна банка, на коет осе очаква лихвеният процент да бъде намален с половин пункт до 1,5 на сто.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:23 | 23.08.22 г.
fallback