fallback

Потребителското доверие в Германия с петгодишен минимум

Скокът в цените на горивата ограничава значително покупателната способност на гражданите, което вoди след себе си спад на доверието

10:10 | 28.07.08 г.
Автор - снимка
Създател

Потребителското доверие в най-голямата икономика на еврозоната – Германия, пада за пореден месец, понижавайки се повече от прогнозите на анализаторите. Индексът на доверието, разработван от изследователския институт GfK, за август се понижава до 2,1 пункта, което е най-ниската стойност от юни 2003 година досега. Очакванията бяха за спад до 3,5 пункта, след като предварителните данни за юли месец показваха стойност на показателя 3,9 пункта.

Мрачната ситуация за настроенията на немските потребители се допълва и от факта, че ревизираната стойност за настоящия месец се оказа под предварително обявената. През юли изследователският институт е измерил стойност на доверието от 3,6 пункта, а не както беше съобщено 3,9 пункта.

За негативизма сред потребителите основна роля е изиграл скокът в цените на суровините, който изпрати инфлацията в Германия до 3,4 на сто – ниво, невиждано за последните години. Паралелно със спада на потребителското доверие се наблюдава и влошаване на очакванията на инвеститорите и бизнеса, съобщава Bloomberg.

От началото на седмичната търговия на валутните пазари не се наблюдават резки колебания. Днес не се очаква публикуването на други значителни новини за състоянието на водещите икономики, което може да доведе до търговия в тесни граници. След като седмицата започна при курс 1,5709 долара за евро, в 10:00 часа българско време кросът е почти без промяна при 1,5708 EUR/USD

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:16 | 10.09.22 г.
fallback