fallback

Нагласите на японските компании се подобряват за втори пореден месец през април

Японската централна банка продължава проучването на ползите от дигитална йена

11:28 | 13.04.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Бизнес нагласите на японските производители са се подобрили за втори пореден месец през април, след като секторите, свързани със суровините, запазиха устойчивостта си въпреки войната в Украйна, показват данни от анкета на Японската централна банка (ЯЦБ), цитирани от Ройтерс. Същевременно оптимизмът сред автомобилопроизводителите се е влошил заради ограниченото производство.

Индексът за сектора на услугите е записал силно възстановяване, достигайки тримесечен връх, след като Япония разхлаби мерките против коронавируса миналия месец. Мениджърите в сектора обаче очакват по-бавно възстановяване в бъдеще заради инфлационния натиск.

Въпреки подобрените резултати японските компании са останали нащрек за рисковете пред плановете им за възстановяване.

"Тенденциите при валутните курсове и цената на суровините след войната в Украйна, заедно с коронавируса, помрачиха перспективите ни", заяви мениджър в компания, работеща в химическата промишленост.

Индексът на Reuters Tankan за нагласите на производителите се е повишил от 8 пункта през март до 11 пункта през април. Индексът за сектора на услугите е отчел първото си повишение от три месеца насам до ниво от 8 пункта спрямо резултата от март от -1 пункт.

"Нашият магазин отчете ръст на продажбите на годишна база, защото клиентите започнаха да идват след разхлабването на Covid мерките", посочи мениджър в магазин за търговия на дребно.

Междувременно подиндексът на автомобилопроизводителите се е свил от -14 до -36 пункта през април. Това е най-ниското ниво от септември 2020 г.

През миналия месец някои от най-големите японски компании в автомобилния сектор - в т.ч. Toyota Motor Corp - обявиха, че ще ограничат производството на местно ниво заради недостига на части и временни прекъсвания, предизвикани от кибератаки или земетресения.

Колкото до бъдещите очаквания, производителите смятат, че нагласите им ще останат без промяна на ниво от 11 пункта в следващите три месеца. Заетите в сектора на услугите прогнозират, че нагласите може да се повишат леко до 12 пункта.

Междувременно в сряда изпълнителният директор на Японската централна банка (ЯЦБ) Шиничи Учида заяви, че регулаторът все още няма да представя дигитална японска йена като начин да постигне негативни лихвени равнища - идея, която понякога се обсъжда в академичните среди.

Учида заяви, че в проучването си за ползите от дигитална валута централната банка ще тества поставянето на ограничение за броя трансакции или притежавана валута.

Към момента японският регулатор все още не е решил дали да емитира дигитална йена, но вече се намира във втора фаза от експериментите си, с която се подготвя за евентуално пускане на такава валута.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:02 | 11.09.22 г.
fallback