Продажбите на дребно в Италия са нараснали за единадесети пореден месец на годишна база през януари, показват данните на италианския Национален статистически институт, публикувани във вторник. Повишение е отчетено както на база стойност, така и на база обем.
Стойността на продажбите се е увеличила с 8,4% спрямо януари 2021 г., докато обемът на търговията на дребно е нараснал със 7,3 на сто.
Продажбите в големите магазини са отбелязали ръст от 6,1% на годишна база, докато повишението при малките магазини е било в размер на 12,5%. Продажбите на дребно извън магазините (напр. продажби от разстояние) са нараснали с 4,2%.
Данните на статистическия институт показват още, че онлайн продажбите в Италия са се свили за втори пореден месец, отбелязвайки спад от 2,1% спрямо януари 2021 г.
Като стойност продажбите на дребно на нехранителни стоки са нараснали сред всички сектори. Най-голямо повишение е отчетено при фармацевтичните продукти (+30,2%), спортната екипировка, игрите и играчките (+21,6%) и дрехите (+20,5%).
На месечна база обаче продажбите на дребно са намалели с 0,5% като стойност и с 0,7% като обем. В трите месеца до януари стойността на продажбите на дребно е останала без промяна, докато обемът се е свил с 0,5% спрямо предходните три месеца.