Потребителското доверие в САЩ се е влошило за втори пореден месец през февруари, съобщи Ройтерс. Намалял е броят на потребителите, планиращи да си закупят жилища, автомобили или да отидат на почивка в следващите шест месеца заради опасения относно краткосрочните икономически перспективи.
Индексът на потребителското доверие се е свил до ниво от 110,5 пункта след ревизиран в посока надолу януарски резултат от 111,1 пункта, сочат данните на Conference Board. Икономистите, анкетирани от Ройтерс, прогнозираха понижение до 110,0 пункта спрямо първоначалните януарски данни за ниво от 113,8 пункта.
„Очакванията за перспективите пред краткосрочния растеж допълнително се влошиха, което сигнализира за евентуален умерен растеж през първата половина на 2022 г.“, каза старшият директор по икономически индикатори в Conference Board във Вашингтон Лин Франко.
„Междувременно делът на потребителите, планиращи да закупят жилища, автомобили, важни уреди или да отидат на ваканция през следващите шест месеца намаля“, посочи Франко.